شناسهٔ خبر: 33719960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

می: کوربین نباید نخست وزیر انگلیس شود

لندن - ایرنا - «ترزا می» در آخرین روزهای مانده به پایان دوران نخست وزیری‌، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و مخالف دولت را به خاطر پشتیبانی نکردن از سیاست های لندن، شایسته نخست وزیری انگلیس ندانست.

صاحب‌خبر -

وی امروز (چهارشنبه) در جلسه پرسش و پاسخ از نخست وزیر، به سئوال جرمی کوربین درباره علت ادامه حمایت تسلیحاتی انگلیس از ائتلاف متجاوز عربستان در جنگ یمن این سخنان را مطرح کرد.

می‌گفت: این آقا از من می‌خواهد در یمن صلح برقرار کنم. این دقیقاً کاری است که ما با شرکای بین‌المللی خود از طریق سازمان ملل پیگیر هستیم. او همچنین درباره رابطه ما با عربستان سعودی سخن می‌گوید درحالیکه این رابطه به ما کمک کرده تا جان شهروندان انگلیسی را نجات دهیم.

وی سپس مدعی شد: اما بگذارید به برخی روابطی که این آقا از آن حمایت می‌کند نگاه کنیم. زمانی که مردم در سالزبری کشته شدند او از روسیه حمایت کرد، زمانی که تروریست‌ها مردم ما را می‌کشتند، او از ارتش جمهوریخواه ایرلند حمایت کرد و در ماجرای حمله اخیر به نفتکش‌ها او از ایران دفاع کرد. او هرگز از انگلیس پشتیبانی نکرد و هرگز نباید نخست‌وزیر شود.

انگلیس همسو با ارزیابی ادعایی آمریکا، ایران را در ماجرای حمله خرابکارانه به نفتکش‌ها در دریای عمان مقصر می‌داند.

دو فروند کشتی نفت‌کش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرد که لندن بنا را بر این نهاده که ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است.

وی با "بسیار نگران‌کننده" خواندن حوادث دریای عمان افزود: من با پمپئو (وزیر امور خارجه آمریکا) در تماس بوده‌ام و ضمن آنکه برآوردهای خود را با هوشیاری و احتیاط اتخاذ می‌کنیم، واضح است که از ابتدا متحدان آمریکایی خود را باور کنیم.

این در حالیست که جرمی کوربین اظهارات وی را موجب افزایش تهدید جنگ دانست و گفت: لندن نباید بر آتش تنش‌ها در خاورمیانه بدمد.

کوربین با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: انگلیس باید تنش‌ها در خلیج (فارس) را کاهش دهد نه آنکه بر آتش افزایش تنش‌های نظامی که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران آغاز شد، بدمد.

وی با زیر سوال بردن اقدام دولت انگلیس و طرح این سوال که آیا دولت بریتانیا "مدرک معتبری" دال بر دخالت ایران دارد یا نه افزود: بدون مدرک معتبر در مورد حمله به نفتکش‌ها، لفاظی‌های دولت فقط تهدید جنگ را افزایش می‌دهد.

نظر شما