شناسهٔ خبر: 33719930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی کشور خبرداد:

صدور مجوز تأسیس ۳۷ هزار دهیاری در کشور/۸درصد دهیاران بانوان هستند

لنگرود- مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌های کشور با اشاره به صدور تأسیس ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری در کشور، گفت: ۸ درصد دهیاران را بانوان تشکیل می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اشکان جعفر کریمی ظهر چهارشنبه در همایش دهیاران که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لنگرود برگزار شد با اشاره به اینکه تاکنون از ۳۹ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار برای ۳۷ هزار و ۵۹ مجوز ساخت دهیاری از سوی وزارت کشور صادر شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دهیاری‌ها ارائه خدمات عمومی در روستاها است.

وی به توزیع ۱۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه امکانات و تجهیزات خدماتی و عمرانی در میان دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود دهیاری‌ها با استفاده از این ظرفیت در راستای انجام وظایف قانونی گام بردارند.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌های کشور ادامه داد: از خودروها و تجهیزات توزیع شده ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو برای حمل زباله و ۹۰۰ خودور نیز ماشین آتش نشانی بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۹ هزار روستای کشور تحت پوشش طرح جمع آوری زباله و پسماند هستند، تصریح کرد: اگر قرار بود فعالیت در این حوزه نیز از سوی دستگاه‌ها دولتی انجام شود زمینه افزایش بدنه دولت و سخت شدن شرایط را فراهم می‌کرد.

جعفرکریمی با اشاره به اینکه هشت درصد دهیاران کشور معادل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این نشان دهنده توجه به حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی است.

لزوم مهارت آموزش و ارتقای توانمندی‌های روستاییان

در ادامه این همایش معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز اظهار کرد: دهیاران به عنوان مدیران روستایی باید نسبت به شناسایی ظرفیت‌های این مناطق اقدام کرده و با بهره گیری از ایده و ابتکار زمینه توسعه روستا را فراهم کنند.

سعیدرضا جندقیان بیدگلی با اشاره به اینکه برای تحقق توسعه روستایی باید از علم روز و ظرفیت دانشگاه‌ها و اندیشمندان جوان کشور به خوبی بهره برداری کرد، گفت: تشکیل و تقویت نهادهای مردمی و تغییر رویکردهای مدیران از جمله مسائل لازم برای توسعه روستاها و ایجاد رونق اقتصادی است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.

جندقیان با تأکید بر اینکه جلب مشارکت مردم در کسب موفقیت اجرای طرح‌ها بسیار مهم است، افزود: باید به دنبال مهارت آموزی و ارتقای توانمندی‌های روستاییان باشیم.

نظر شما