شناسهٔ خبر: 33719900 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به بهانه ماموریت جدید استراماچونی با استقلال؛

برج میلاد و داستان شگفت انگیز یک ایتالیایی در ایران

تهران- ایرنا- «آندره آ استراماچونی» در تازه ترین مصاحبه خود با تارنمای gianlucadimarzio ایتالیا ضمن اشاره به تاریخ باشکوه ایران، از انگیزه های مضاعف خود به عنوان سفیر فوتبال ایتالیا در ایران سخن گفت.

صاحب‌خبر -

تارنمای «جیانلوکا دی مارزیو» مصاحبه خود را این گونه آغاز می‌کند: از زمین‌های خاکی ایتالیا تا استقلال؛ ۳۰ میلیون هوادار و چالشی جدید چهار هزار کیلومتر آن سوی ایتالیا؛ خواننده مصاحبه ما با سرمربی اسبق اینترمیلان باشید.

**هر جا خانواده‌ام باشد، همان جا خانه‌ام است

برج میلاد در مرکز شهر تهران واقع شده و از بالای آن تمام شهر زیر پای شما است؛ کاخ گلستان و ازدحام بازار، بوی ادویه‌های خاورمیانه‌ای!

احتمالاً استراماچونی هنوز بالای برج میلاد را ندیده است اما اگر آنجا بود از ارتفاع ۴۵۰ متری بالاتر از ابرها بی شک دوربین‌ها را به سمت غرب و کشورش می‌چرخاند.

در جنوب، ورزشگاه آزادی قرار دارد، ورزشگاهی با گنجایش ۷۸ هزار نفر؛ در سال ۱۹۷۹ زمانی که آندره آ تنها سه سال داشت تمام جهان با دقت به تهران و انقلاب این کشور چشم دوخته بودند؛ چشم‌هایی نگران که نظاره گر بازگشت آیت الله خمینی از تبعید و فرار محمدرضا شاه پهلوی همچون یک فراری تحت تعقیب به آمریکا بودند.

از برج میلاد می‌توانید فرهنگ و تاریخ کشوری رمزآلود را هم بنگرید حتی اگر امروز ایتالیا شاهد حضور استراماچونی (یک سرمربی ایتالیایی) در استقلال باشد.

و حالا مرد ایتالیایی چهار هزار کیلومتر آن‌سوی رم، چالشی پیش رو دارد؛ چالشی که او در مورد آن این گونه می‌گوید: هواداران عشق باورنکردنی به تیم دارند، باشگاه تاریخ باشکوهی دارد و من برای این ماجراجویی آماده‌ام؛ ماجراجویی سخت اما در عین حال جذاب.

استراماچونی از بالای برج میلاد حالا می‌تواند کولسئوم تازه‌اش یعنی آزادی را ببیند.

وی ادامه داد: خاطرات خوبی بود؛ با آ. زد اسپورتس شروع کردم و پس از تمام شدن رویاهایم در زمین چمن، کارلو دی کلمنتو اولین راهنما و مرشد من در زندگی جدیدم به عنوان سرمربی بود.

"داستان معروف استراماچونی؛ او در بولونیا بازی می‌کرد و با شکستگی زانو در ۱۸ سالگی همه چیز برای او تمام شد. "

استراماچونی در ادامه داستان خود افزود: ۲ سال در مونتساکرو بودم، قهرمان هم شدم و سپس به رومولیا رفتم؛ به زمین و زمان بد و بیراه می‌گفتم چرا که همیشه در قعر بودن عطش شما را برای رسیدن بیشتر می‌کند؛ پسر ساده ای هستم و عاشق فوتبال؛ در ماجراجویی هایم بی شک اشتباهاتی داشتم اما به لطف همان اشتباهات حالا به سرمربی خوبی تبدیل شدم.

وی در مورد تفاوت‌های ایران با غرب گفت: تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ فرهنگ ایران از امپراطوری پارس نشأت می‌گیرد؛ مسلمان هستند اما با جهان عرب فرق می‌کنند شاید چیزی شبیه ترکیه؛ این کشور منابع عظیمی دارد؛ چهارمین تولید کننده بزرگ نفت و دومین تولید کننده بزرگ گاز در جهان است.

استراماچونی در خصوص مراسم معارفه با حضور سفیر ایتالیا در تهران، اظهار داشت: از اینکه او را در کنار خودم می‌دیدم احساس غرور داشتم؛ او مرا وادار کرد که درک کنم چگونه فوتبال و ورزش ابزاری است برای وحدت؛ ابزاری قدرتمند که مرز جغرافیایی نمی‌شناسد؛ اینکه سفیر فوتبال ایتالیا در ایران هستم به من انگیزه می‌دهد.

نظر شما