شناسهٔ خبر: 33719888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس آتش‌نشانی همدان خبر داد:

وقوع ۱۲ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان

همدان - رئیس سازمان آتش نشانی همدان از وقوع ۱۲ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق اعلام مرکز پیام و کنترل فرماندهی عملیات ۱۷ عملیات اطفای حریق و ۷ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش آتش نشانان همدان در روز گذشته بوده است.

وی گفت: روز دوم تیرماه شهروندان همدانی ۴۸۶ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد تماس ۲۴ مورد منجر به عملیات شده است.

بیاناتی بابیان اینکه ۱۵ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرار شده و ۵۰ تماس اشتباه بوده است، گفت: متأسفانه ۳۹۷ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

وی گفت: عملیات انجام شده در این مدت ۱۷ مورد آتش سوزی شامل حریق چوب بری در روستای گراچقا، ۲ مورد حریق درختان در شهرک فرهنگیان و دانشگاه بوعلی، حریق پیک نیک در شهرک مدنی، حریق لاستیک در تپه حاج عنایت و ۱۲ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در جاده غار علیصدر، میدان ۹ دی، بلوار فرودگاه، حصار علی آباد، قلیانی، شهرک بهشتی، چهارراه بابک، پل هوایی، کوی کوثر، شهرک مدنی، عباس آباد و روستای گراچقا بوده است.

بیاناتی افزود: همچنین ۷ مورد عملیات امداد و نجات شامل نجات افراد محبوس شده در آسانسور در جهان نما، ۵ مورد مهار حیوانات در محمدیه ۲ مورد، شهرک مدنی، پیشاهنگی و ششصد دستگاه و رها سازی اندام بدن از داخل فلزات زینتی و زیورآلات در محل ایستگاه مرکزی توسط آتش نشانان به انجام رسید.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان اضافه کرد: تعداد ۳ نفر نجات یافته طی این عملیات گزارش شده است.

نظر شما