شناسهٔ خبر: 33719159 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جدول پخش شبکه امید تابستانه شد

با به پایان رسیدن فصل تحصیل و آغاز تعطیلات و اوقات فراغت دانش آموزان، شبکه امید برنامه‌های متنوع و متفاوتی را برای سرگرمی نوجوانان و پرکردن فراغت تابستانه آن‌ها در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حسین لطفعلی‎زاده مدیر گروه تولید شبکه امید گفت: برای هر کدام از این ویژه برنامه‌ها با هدف سرگرمی، ارتقای سواد رسانه‎ای، کسب مهارت‎های مختلف، رسیدگی به مطالبات نوجوانان دسته‎بندی خاصی در نظر گرفته شده که به شرح زیر است: برنامه‌های حوزه سواد رسانه‎ای شامل رسانش، بازی ویزیون و کاربرانه است. 

فصل جدید برنامه رسانش با موضوع نقد و بررسی فیلم‎های سینمایی و سریال‎های داخلی و خارجی در حوزه نوجوانان به تهیه‎کنندگی محمودرضا منتظری و اجرای سینا هوشمندی نژاد از شبکه امید پخش می‌شود. در فصل جدید این برنامه، آیتم‎هایی همچون آموزش فیلم‎سازی به نوجوانان، معرفی فیلم‎سازان نوجوان و نقد و بررسی آثار آن‌ها، معرفی کتاب‎های مناسب نوجوانان در حوزه سینما و تاریخ تحول سینما اضافه شده است.

فصل جدید برنامه «بازی ویزیون» به تهیه‎کنندگی سید مهدی حسینی و با اجرای علیرضا خنجری برای نوجوانان از شبکه امید پخش خواهد شد. در فصل جدید این برنامه آیتم‎هایی همچون آیتم طنز که به ایرادات بازی‌ها و لحظات خنده دارشان می‌پردازد، آیتم خبر که به اخبار هفته در حوزه بازی می‌پردازد، آیتم سینما که به ارتباط بین بازی‌ها و سینما می‌پردازد، گفت‎وگو با کارشناسان حوزه بازی و بازی‎سازی اضافه شده است. 

فصل جدید برنامه «کاربرانه» به تهیه‎کنندگی عباس محمدخانی در 52 قسمت 42 دقیقه‎ای از شبکه امید پخش می‎شود. این برنامه با بخش‎های گوناگون، موضوعات متعددی را در فضای مجازی بررسی می‎کند. از جمله این بخش‎ها می توان به استندآپ فضای مجازی، اخبار دنیای فناوری و ...اشاره کرد. برنامه‌های مگه میشه، تک زنگ و کارستان در دسته افزایش مهارت قرار می‌گیرند. 

فصل جدید برنامه «مگه میشه» به تهیه‎کنندگی حامد خادمی و کارگردانی کمیل سوهانی در حال تولید است. این برنامه با هدف لذت یادگیری برای نوجوانان، این برنامه بر اساس آزمایش‎های علمی‌کتاب های درسی شیمی، فیزیک و زیست پایه هفتم و هشتم تولید می‌شود. نکته قابل توجه این برنامه توجه به علم و کاربرد آن در زندگی است.

برنامه «تک زنگ» با محور معرفی نوجوانان موفق در حوزه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی،اجتماعی، هنری و رسانه‎ای از تابستان امسال با رنگ و لعابی جدید به‎روی آنتن خواهد رفت. در فصل جدید برنامه، توجه ویژه‎ای به نوجوانان سایر شهرها خواهد شد و در هر برنامه یک روز از زندگی نوجوانان موفق به نمایش گذاشته می‎شود.

فصل جدید برنامه «کارستان» به تهیه‎کنندگی سیاوش ابراهیم زاده از شبکه امید پخش می‎شود.در این برنامه نوجوانانی که در رشته‌های کار و دانش تحصیل کرده‎اند و در حال حاضر توانسته‎اند با رشته خود کسب و کاری راه اندازی کنند معرفی خواهند شد و در محیط کسب و کار با آن‌ها گفت‎وگویی با چاشنی طنز انجام خواهد شد. 

برنامه‌های «پرانتز باز»، «چاپارخانه»، «کلنجار» و «جهان ورزش» هم در حوزه مطالبات نوجوانان تولید و پخش می‎شوند. 

فصل جدید «پرانتز باز» به تهیه‎کنندگی محمود فلاح پرویزی از شبکه امید پخش می‌شود. «پرانتز باز»، برنامه‎ای است که تلاش می‌کند با بخش‌های مختلف همچون تحلیل اخبار حوزه نوجوانان،پیگیری مشکلات و مسائل نوجوانان، گزارش های شهروند خبرنگار نوجوان و آیتم‎هایی مثل آیتم مستند گزارشی، سه نقطه، پرانطنز، اقتباز به بررسی مطالبات نوجوانان در زمینه‌های مختلف با حضور نوجوانان بپردازد.

برنامه «چاپارخانه» که پل ارتباطی شبکه با مخاطبان است به تهیه‎کنندگی امیرسینا سلیمی جمعه‌ها ساعت 20 از شبکه امید پخش می‌شود. این برنامه تلاش می‎کند تا اتفاقات هفته شبکه امید را برای مخاطبان بازگو کند و پیام‎های مخاطبان را بررسی و از مسئولان شبکه پیگیری می‎کند، همچنین پشت صحنه برنامه‌های شبکه در طول هفته نشان داده می‌شود. از مخاطبان شبکه به عنوان مهمان در برنامه دعوت می‌شود.

برنامه کلنجار با محور اصلی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و با موضوعات مرتبط با این حوزه به تهیه‎کنندگی سیدمحمدرضا نعمتی از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه با حضور نوجوانان و گفت‎وگوی چالشی آن‌ها درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی این دوران زندگی و با آیتم‎هایی همچون گزارش‎های مستند، آزمایش اجتماعی و... تولید می‌شود.

فصل جدید برنامه «جهان ورزش» به تهیه‎کنندگی حسین اسماعیلی از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه با هدف بررسی ورزش تیم‎های پایه، نوجوانان و تیم‎های امید و مشکلات و مطالبات نوجوانان در حوزه ورزش تولید می‌شود.در هر قسمت از برنامه اخبار ورزشی تیم‎های پایه و مسائل حوزه ورزش نوجوانان در کنار آیتم‎های متنوع ورزشی این حوزه و حضور میهمانان ورزشکار نوجوان ترکیب برنامه را شکل خواهند داد.

در بخش مسابقات و سرگرمی نیز مسابقه تلفنی، اقلیما و ماجراجو  تقدیم مخاطبان خواهد شد. مسابقه تلفنی در هر قسمت از این مسابقه 4 نوجوان به صورت زنده و تلفنی با هم به رقابت خواهند پرداخت. بخش‎های مختلف این مسابقه شامل بازی‌های فکری، تمرکز، سوالات چهار گزینه‎ای مرتبط با کتب درسی خواهد بود و در نهایت یک نفر از این 4 نفر به عنوان برنده مسابقه مشخص شده و جایزه خود را دریافت خواهد کرد. 

فصل جدید مسابقه «اقلیما» ویژه دختران، به تهیه‎کنندگی علی منصوری به روی آنتن شبکه امید می‎رود. این مسابقه که ویژه دختران نوجوان ایرانی تولید شده است یک کار تیمی و گروهی است که شرکت‎کنندگان بعد از همفکری، تحقیق و گرآوری اطلاعات درباره سوژه مورد نظر (بانوان موفق ایرانی)، در پایان مسابقه یک محصول رسانه‎ای مرتبط با سوژه (مستند، کلیپ و...) مورد نظر تولید خواهد شد و به معرض داوری داوران مسابقه گذاشته می‌شود. 

مسابقه «ماجراجو» مستند مسابقه مهیج و پرنشاطی است که با هدف تقویت روحیه مسئولیت پذیری نوجوانان، کنترل اضطراب و استرس، به تهیه کنندگی سید رضا میرمحمد به روی آنتن شبکه امید خواهد رفت. این مسابقه علاوه بر فضای رقابتی و هیجان، جنبه آموزشی نیز دارد که در گروه‌های 2 یا 3 نفره متشکل از یک نوجوان و اعضای خانواده او پخش می‌شود. در این مسابقه شرکت‎کنندگان مسیری را با خودرو در یکی از استان‌های ایران طی می‎کنند و مراحل مسابقه را در طی این مسیر می‌گذرانند. هر 9 قسمت از این مسابقه در یکی از استان‌های ایران برگزار می‌شود. مسابقات فوتبال تیم‎های نوجوانان نیز در این میان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مسابقات لیگ برتر نوجوانان، جوانان و امید با عنوان «جام برتر» سه روز در هفته چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 16:30 تا 18پوشش داده خواهد شد.

دو برنامه مناسبتی نیز با عنوان «دفترچه خاطرات» با محور مناسبت‎های ملی و «فوق العاده» با موضوع مناسبت های مذهبی تقویمی نیز از دیگر برنامه‎های شبکه امید است.

نظر شما