شناسهٔ خبر: 33718061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حرکت کم‌سابقه عمان برای افتتاح سفارت در کرانه باختری

در حرکتی بی‌سابقه میان کشورهای عربی عمان اعلام کرده برای حمایت از فلسطین سفارت خود را در کرانه باختری افتتاح می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه،مقام‌های عمان این اقدام خود را همزمان با برگزاری نشست بحرین اعلام کردند که در آن مقام‌های برخی کشورهای عربی حضور دارند. نشست اقتصادی منامه تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» با وجود مخالفت تشکیلات خودگردان، از دیشب در منامه با مشارکت تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات، مصر، اردن و مغرب آغاز بکار کرد.

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه ای اعلام کرده که این تصمیم در راستای استمرار حمایت عمان از ملت فلسطین اتخاذ شده است.قرار است به زودی نماینده وزارت امور خارجه عمان به رام الله سفر کند تا مقدمات افتتاح این سفارت عملیاتی شود. اقدام عمان حامل پیام‌های مهمی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است و در شرایطی اعلام شده که برخی کشورهای عربی به همراه رژیم صهیونیستی و آمریکا در «منامه» پایتخت بحرین تلاش می‌کنند تا برنامه های خود را در ارتباط"معامله قرن" پیش ببرند. عمان همواره یکی از کشورهای نزدیک به آمریکا در میان کشورهای عربی شمرده می‌شود اما اکنون این اقدام کاملا در مخالفت با سیاست آمریکا درباره فلسطین به حساب می‌آید. 

دولت آمریکا سرمایه‌گذاری گسترده تبلیغاتی برای به سرانجام رساندن طرحی جدید در خاورمیانه مشهور به «معامله قرن» دارد؛طرحی که حتی حقوق اصلی فلسطینی‌ها را که در قوانین بین‌المللی هم بر آن تاکید شده زیر پا می‌گذارد و نقض می‌کند. ترامپ مانند مسائل دیگر به دنبال استفاده تبلیغاتی از این ماجرا با ادعای حل و فصل مناقشه فلسطین است. جرد کوشنر،مشاور ارشد ترامپ و داماد او مسئول اصلی این پروژه است و تلاش دارد بخش اقتصادی این طرح را پررنگ جلوه دهد. هنوز هم جزئیات دقیقی از این طرح به صورت رسمی اعلام نشده اما منابع آگاه می‌گویند این طرح ناظر بر این مسئله است که قدس شریف مرکزیت رژیم اشغالگر قدس را داشته باشد، حق بازگشت آوارگان فلسطینی برای همیشه منتفی شود و دولتی بدون نیروی مسلح و سیاست خارجی ایجاد شود و بخشی از صحرای سینا به عنوان تبعیدگاه فلسطینیان شناخته شود.

5050

نظر شما