شناسهٔ خبر: 33717902 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس:

بورس بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلندمدت است

کارگاه آشنایی با قابلیت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه و تامین مالی شرکتی، با سخنرانی یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در استان اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، یاسر فلاح در این کارگاه با برشمردن مزایای سرمایه گذاری در بازار سرمایه اظهار داشت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی در بلندمدت، بازدهی بالاتری دارد چراکه این بازار، مولد است و تولید در آن جریان دارد. برخلاف بازارهایی نظیر ارز، طلا و سکه که رشد قیمت ها می تواند موجب مختل شدن بخش هایی از اقتصاد کشور گردد، پویایی در این بازار محرک چرخش چرخ های اقتصاد کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در ادامه با اشاره به این که سرمایه گذاری در بازار سرمایه به عنوان شغل دوم و درآمد اول افراد شناخته می شود بیان داشت: جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه  باید دیدگاه بلند مدت داشت و هر شخص بر اساس استراتژی های منحصر به فرد خود تصمیم گیری کند. بدون داشتن استراتژی مشخص خرید و فروش و پایبندی به آن، حضور در این بازار برای سرمایه گذاران پرریسک می شود.
وی با اشاره به تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در بازار عنوان کرد: باید مراقب شایعات به ویژه در فضای مجازی بود، چنانچه  سرمایه گذاری، شیوه مستقیم را مناسب ندید، می تواند از شیوه غیر مستقیم نظیر صندوق های سرمایه گذاری مشترک استفاده کند.

وی هم چنین به سرمایه گذاران بالقوه توصیه کرد با توجه به پیداش ابزارهای جدید مالی حتما به صورت مداوم آموزش و تداوم یادگیری را در دستور کار خود قرار دهد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در خصوص وظیفه نظارتی سازمان بورس ابراز داشت: سطح نظارت در بازار سرمایه بسیار بالاست و در این بازار تا کنون نکول رخ نداده، به همین دلیل این بازار از نظر شفافیت نیز در سطوح بالایی قرار دارد.
یاسر فلاح در خصوص اقبال سهامداران به این بازار نیز گفت: در پایان سال ۹۵، تعداد سهامداران و دارندگان واحدهای صندوق های سرمایه گذاری مشترک ۱۱.۲ میلیون نفر بود و پایان سال ۹۶ این متغیر به ۱۲.۱ میلیون نفر ارتقا یافت. در حالی که در انتهای سال گذشته این تعداد سرمایه به ۱۲.۵ میلیون نفر رسید. این موضوع خود حاکی از تزریق نقدینگی به بازار سرمایه است.
یاسر فلاح در خصوص رشد اندازه بازار طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: در پایان سال ۹۵ ارزش مارکت یا اندازه بازار سرمایه رقمی معادل 491 هزار میلیارد تومان بوده  و اکنون با رشد قابل توجه 144 درصدی به رقمی معادل هزارو دویست هزار میلیارد تومان رسید. این رشد عملا این بازار را به یکی از پربازده ترین بازار در بین بازارهای موازی تبدیل می کند.
یاسر فلاح در ادامه با اشاره به افزایش و تعدد نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه اظهار داشت: در پایان سال ۹۷ بیش از ۶۲۸ شرکت نهاد مالی در این بازار ثبت شدند که نسبت به دو سال پیش تر رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد. رشد این تعداد نهاد مالی، در بستر توسعه جغرافیای، عملا موجب می شود مناطق بیشتری از کشور  وارد این بازار مولد و جریان ساز شوند.
وی با بیان اینکه اکنون ابزارهای متنوعی در بازار سرمایه وجود دارد، تصریح کرد: در بخش اوراق با درآمد ثابت می می توان هم از نظر بازدهی و هم از نظر تنوع  می تواند با بازار سنتی پول و بانک رقابت کرد، از طرفی وجود ابزارهای دو طرفه ای نظیر اختیار معامله و مشتقه، این بازار را در کنار بورس های مطرح دنیا قرار داده است.

نظر شما