شناسهٔ خبر: 33717787 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار حوادث؛

ترک خوردگی مدرسه تاریخی حکیم باشی

گودبرداری غیر اصولی در محدوده بازار تهران باعث ایجاد ترک، شکاف‌های عمیق و خطرناک در کوچه تکیه دولت و ساختمان‌های کنار آن از جمله مدرسه تاریخی حکیم باشی شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، فرشاد کریمی افسر آماده منطقه ۵ عملیات آتش نشانی تهران گفت: " محل گودبرداری به مساحت ۶۵۰ متر مربع با عمق ۱۵ متر بود که باعث تغییر شکل در پیاده روی نزدیک و مغازه‌های اطراف در راستای کوچه تکیه دولت شد و شکاف‌هایی در دیوار‌های ساختمان‌های مقابل و کف کوچه ایجاد کرد.
وی افزود: در قسمت داخل محل گودبرداری حتی با توجه به بتون پاشی و مقاوم سازی محل، در دیواره جانبی ترک‌های خطرناک ایجاد و بخشی از دیواره به داخل گودال خمیده شده بود که احتمال می‌رفت به طور کامل فرو ریزد.
وی با اشاره به درخواست از شهرداری و نیروی انتظامی برای حضور در محل، افزود: باتوجه به احتمال اتفاق حادثه‌ای بزرگ و ایجاد خسارت‌های جانی و مالی، باتوجه به تردد زیاد مردم در این معبر، در حضور شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۲ وعوامل انتظامی، تمام تذکرات ایمنی لازم به مالکان و مهندسین ناظر پروژه ارائه شد.
مجتبی احسانی فرمانده گروه امداد و نجات یک آتش نشانی نیز در خصوص محل گودبرداری گفت: محل حادثه قطعه زمینی به وسعت ۶۵۰ متر مربع بود که برای ایجاد بنایی جدید در این محل بالغ بر ۱۳ متر گوبرداری شده بود.
وی تصریح کرد: در ضلع غربی محل گودبرداری، کوچه‌ی تکیه دولت است که براثر این گودبرداری، ترک‌های قابل توجه‌ای در داخل کوچه و ساختمان‌های روبروی آن ایجاد شد که یکی از این ساختمان‌ها مدرسه تاریخی حکیم باشی است که در دیوار‌های آن ترک و شکاف‌های خطرناک ایجاد شده است.
این فرمانده آتش نشانی گفت:: با توجه به وضعیت خطرناک محل حادثه، نیرو‌های آتش نشانی ایمن سازی لازم را انجام و در پایان دستور مسدود کردن کوچه تکیه دولت و همچنین تخلیه مغازه‌های آن تا مقاوم سازی معبر را به مسئولین شهرداری منطقه، عوامل انتظامی و مهندسین ناظر پروژه اعلام کردند.
 
برخورد شدید خودرو با تیر چراغ برق
تصادف شدید خودرو سواری با تیر چراغ برق در محدوده بلوار ابوذر راننده جوان را مصدوم کرد.
ابوالفضل ناصری فر، فرمانده‌ی آتش نشانان اعزامی به محل حادثه گفت:: برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری پراید با تیر چراغ برق وسط بلوار، راننده‌ی جوان را در داخل خودرو حبس و باعث شکستگی تیر برق و سقوط آن در خیابان شد.
وی افزود: آتش نشانان با توجه به احتمال برق گرفتگی، با رعایت موارد ایمنی راننده را از داخل اتاقک خودرو خارج کردند.
ناصری فر ادامه داد: نیرو‌های عملیات پس از بیرون آوردن این راننده‌ی ۲۵ ساله که از ناحیه‌ی سر، گردن و کمر دچار آسیب دیدگی شده بود تحویل عوامل اورژانس دادند.

نظر شما