شناسهٔ خبر: 33716921 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

جاذبه‌های گردشگری تفلیس در تور تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس آن را به عروس آسیای میانه بدل کرده است. تفلیس به دلیل وجود پارک های آبی زیبا،یک رودخانه که از وسط شهر عبور می کند، چشمه های آب گرم، بناها و آثار تاریخی، فرهنگ غنی و مردمی مهربان همه ساله مسافران زیادی را از سراسر دنیا از جمله ایران را به خود جذب می کند.

صاحب‌خبر -

جاذبه های گردشگری تفلیس آن را به عروس آسیای میانه بدل کرده است. تفلیس به دلیل وجود پارک های آبی زیبا،یک رودخانه که از وسط شهر عبور می کند، چشمه های آب گرم، بناها و آثار تاریخی، فرهنگ غنی و مردمی مهربان همه ساله مسافران زیادی را از سراسر دنیا از جمله ایران را به خود جذب می کند. این شهر قدیمی که اختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان در قرن ۵ام میلادی بنیان گذاری کرد، به دلیل موقعیت جغرافی خاص آن که در محل تلاقی مهم ترین راه ها قرار گرفته است بسیار حائز اهمیت است. تفلیس در طول سالیان درازی دست خوش تغییرات فراوانی هم بوده و طی این سالها توسعه یافته است. صنعت گردشگری گرجستان و تفلیس  در تور تفلیس رو به رشد است، جاذبه های گردشگری این شهر تلفیقی از آثار و بناهای مدرن و قدیمی است که جذابیت این شهر را دوچندان کرده است. تفلیس در گذشته نیز شهری ثروتمند بوده است و این موضوع را ساختمان های قدیمی مجلل موجود در شهر اثبات می کنند. به دلیل قیمت ارزان تور های هوایی به تفلیس، تور تفلیس یکی از محبوب ترین تورهای خارجی با صرفه ی اقتصادی برای ایرانیان است. از دیگر دلایل محبوبیت تور تفلیس، نداشتن محدودیت زمانی سفر به این شهر است و شما هر وقت از سال که دوست داشته باشید می توانید به این شهر سفر کنید.

اکثر افرادی که به تفلیس سفر می کنند خاطراتی از برگذاری جشن هایی در تفلیس را نیز با خود به شهر خود می آورند. مردم تفلیس مردمی شاد و علاقه مند به شادی و جشن های محلی اند.

 

مهم ترین جاذبه های گردشگری تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس بسیار متنوع اند که آوردن تمام آنها در این مطلب نمی گنجد اما سعی کرده ایم به مهم ترین جاذبه های گردشگری تفلیس اشاره کنیم. در زیر لیستی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تفلیس را میبینید.

۱. دریاچه ی لیسی

به گزارش سفر باتو ، یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس، دریاچه ی کوچک لیسی است. این دریاچه کلکسیونی از تفریحات مختلف را در خود جای داده است. در اطراف دریاچه گونه های مختلف گیاهی رویت می شود و یک محل مناسب برای آفتاب گیری در تابستان است. جاده ی بتنی دوچرخه سواری و پیاده روی، ورزش های آبی، حمام های معدنی، آب های حرارتی، خواص درمانی دریاچه و وجود کافه های مختلف در اطراف دریاچه از ویژگی های این دریاچه ی کوچک ولی زیبا و طبیعی است. اگر در تابستان به تفلیس رفتید پیاده روی و گشت گذار در اطراف این دریاچه یا حمام در حمام های آب معدنی را از دست ندهید.

 

۲. قلعه ی ناریکالا

اگر به دنبال یک مکان دیدنی تاریخی در تفلیس هستید، قلعه ی ناریکالا شما را راضی می کند. قلعه ی ناریکالا یکی از جاذبه های مهم گردشگری باستانی تفلیس است. این قلعه یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس است که دیدن آن کاملا رایگان است. ظاهر تماشایی این قلعه با قرار گرفتن آن بر روی تپه دو چندان شده است زیرا شما می توانید از دور این قلعه را بر روی تپه رویت کنید و یک چهره ای رویایی مانند تصویری از یک فیلم یا عکس قدیمی را در واقعیت نظاره کنید. این قلعه  باستانی از قرن چهارم میلادی به جای مانده، زمانی که هنوز شهر تفلیس ایجاد نشده بود. از ویژگی های دیگر مهم این قلعه معماری ایرانی آن است و کلیسای کوچک سنت نیکلاس نیز داخل این قلعه قرار گرفته است.

 

۳. کلیسای سامبا

به گزارش سفر باتو ، کلیسای سامبا یک کلیسای بسیار زیبا و جذاب در اطراف شهر تفلیس در تور تفلیس ارزان و لحظه آخری  است. کلیسای سامبا یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس است که قدمت چندانی ندارد و در سال ۲۰۰۴ به بهره برداری رسیده است اما ویژگی های منحصر به فرد و جذابیت این کلیسا مخصوصا چهره ی آن در شب آن را به یک بنای بسیار مهم از نظر گردشگری برای تفلیس تبدیل کرده است. نورپردازی های خاص و خیره کننده باعث شده تا این کلیسا در شب بدرخشد و به دلیل ارتفاع زیاد آن از زمین از هر نقطه ی شهر قابل رویت است. کلیسای سامبا از نظر ارتفاع سومین کلیسای ارتدوکس جهان است.

 

۴. پل صلح

پل صلح از Mtkvari، چشمه ها و مسیرهای پارک ریک عبور می کند. پل صلح یکی از برجسته ترین سازه ها پس از مدرنیته شدن تفلیس است. پل صلح به عنوان سالن کنسرت پارک ریک و مرکز نمایشگاه ها شناخته می شود. این پل در سال ۲۰۱۰ برای ارتباط بخش های قدیمی و جدید ساخته شد. این پل یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس مدرن می باشد.

 

۵. باغ گیاه شناسی تفلیس

در مجاورت قلعه ناریکالا باغ گیاه شناسی تفلیس قرار دارد. این باغ با وجود مناظر زیبای طبیعی به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تفلیس بدل شده است. این باغ در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته است. این باغ بزرگ و زیبا که در دوران باستان متعلق به خانواده ی سلطنتی بود به جای مانده از سه قرن پیش است. این باغ یکی از زیباترین باغ هایی است که هر توریستی در طول عمر خود می تواند در آن گشت گذار کند و از مناظر زیبای طبیعی آن لذت ببرند.

 

نظر شما