شناسهٔ خبر: 33716780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

چاینا دیلی: «دیپلماسی» تنها گزینه اثربخش آمریکا در برابر ایران است

روزنامه چاینا دیلی، پرشمارگان ترین روزنامه انگلیسی زبان چین، با تقبیح تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نوشت آمریکا بجای گزینه تحریم در قبال ایران باید به دنبال دیپلماسی برای برطرف کردن اختلافات باشد.

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

این رسانه چینی روز چهارشنبه در مطلبی نوشت راهبردهای کنونی آمریکا اشتباهاتی پی در پی است که اوضاع را وخیم تر می کند دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تحریم هایی را علیه رهبری ایران در نظر گرفته و وزیر خارجه اش نیز با عربستان و امارات برای منزوی کردن ایران تلاش می کند.

گزارش این روزنامه می افزاید: کماکان تحریم ها برقرار است در صورتی که آمریکا باید دلایل خود را بر گزینه دیپلماسی متمرکز کند و به دنبال حل مسایل با استفاده از این ابزار باشد.

روزنامه چینی تحریم های اخیر آمریکا را نمادین توصیف کرده و افزوده است بیشتر نام هایی که امروز آمریکا برای تحریم ایران به آنها اشاره می کند، پیشتر از سوی این کشور در فهرست تحریم بوده اند و بعید است این تحریم ها جز افزودن بر تنش ها نتیجه دیگری داشته باشد.

نشریه تصریح کرد که امروز هیچکس در زمینه خروج از برجام با آمریکا موافق نیست هیچ دلیلی وجود ندارد که تخطی ایران را از این توافق نشان دهد همه امضا کنندگان این توافق با ایران یکصدا هستند و پایبندی تهران را به آن تایید می کنند.

چاینا دیلی نوشته است که شاید بهتر باشد آمریکا به این همه تلاش برای جمع کردن متحد برای تحت فشار قرار دادن ایران پایان دهد راهبردهایی از این دست بعید است جواب بدهد.

نشریه به آمریکا توصیه کرده است برای یک بار هم که شده است بجای این اقدامات و تهدیدها و تحریم ها، به سمت دیپلماسی حرکت کند و اگر این چنین کند نتیجه آن را خواهد دید.

فارس

نظر شما