شناسهٔ خبر: 33716765 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد؛

تشکیل صندوق حمایت از مستاجران؛ بزودی

وزیر امور اقتصادی و دارایی: طرح تشکیل صندوقی برای ارائه وام به مستاجران تهیه و پیشنهاد آن به رئیس جمهور ارائه شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فشار مضاعفی که مستاجران تحمل می‌کنند گفت: این صندوق به گونه‌ای طراحی شده تا از محل آن برای تامین وجه رهن به مستاجران وام داده شود و وجه مورد نظر به موجر پرداخت شود.

وی افزود: این وام با نرخ بسیار متمایز از نرخ‌هایی که معادل سازی می‌شود تسویه خواهد شد و منابع صندوق نیز از سپرده گذاری یا منابع دیگر تأمین خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_3662945"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2461079/3662945?width=350&height=250"></script></div>

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پیش بینی می‌کنیم حداقل تا ۷۰ درصد مبلغ رهن واحد را بهتوان از منابع این صندوق تامین کرد.

دژپسند افزود: این طرح در حال بررسی است و از دستگاه‌های مختلف نظرخواهی شده و سعی می‌کنیم زودتر عملیاتی شود.

وی درباره بحث تحریم‌ها گفت: دشمنان آنچه می‌توانستند و خارج از عرف بین‌المللی انجام داده‌اند و ما نیز در ستاد مقابله با تحریم که به طور مرتب جلسه دارد همه راه‌های مقابله با تحریم را طراحی کرده ایم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مالیات و صادرات غیر نفتی ۳ ماه اخیر نشان می‌دهد که اهتمام جدی در این زمینه در کشور وجود دارد و می‌توانیم امیدوار باشیم که با سربلندی از این مرحله عبور کنیم.

وی درباره اینستکس گفت: در داخل کشور کار عملیاتی مربوط به اینستکس انجام شده و منتظر انجام الزامات آن هستیم.

دژپسند درباره حاشیه‌های مطرح شده و اتهامات به رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اتهامات باید در محاکم قضایی مطرح شود و نباید به حاشیه‌ها توجه کرد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های مجلس در این زمینه در حال بررسی است گفت: خود سازمان خصوصی‌سازی پاسخ‌های مفصلی را در خصوص واگذاری‌ها ارائه کرده و گفته تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره دریافت مالیات از سکه گفت: این مالیات در واقع مالیات بر عملکرد است که کاملاً قانونی است و این در حالی است که تعدادی از دریافت کنندگان سکه از جمله در خصوص مهریه از مالیات معاف شده‌اند.

نظر شما