شناسهٔ خبر: 33716704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی؛ همایش پیشگامان انقلاب در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در مجموع ۱۱۰ عنوان برنامه شاخص در استان اصفهان به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، جعفر عسگری ظهر امروز در نشست خبری تشریح ویژه­ برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و سالگرد شهادت شهید بهشتی با بیان اینکه ­شهید بهشتی برای مردم و مسئولان ما معیار و الگو بود اظهار داشت: علی‌رغم دستاوردهای انقلاب مانند عزت و استقلالی حال حاضر کشور که ثمره خون شهدا است باید به نارضایتی‌­های داخلی نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه از هفتم تا دوازدهم تیر هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، گفت: در این هفته باید با تبیین حوادث رخ داده در این ایام ادعای پوشالی آمریکا مبنی بر حقوق بشر را برای جوانان شفاف‌ سازی کنیم تا درک کنند دلیل مخالفت ما با مذکره با آمریکا چیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دلیل دیگر برگزاری مراسم این هفته زنده نگه­ داشتن یاد و خاطره شهدا است گفت: شهدا نیاز به مراسم بزرگداشت ندارند بلکه این مراسم برای بالا بردن بصیرت خودمان است و ما نیازمند به بهره‌­مندی از ابعاد شخصیتی شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه با شرایط حساسی که امروز در جامعه حاکم است رسانه­‌ها باید ابعاد شخصیتی این شهدا را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند گفت: متأسفانه چندین سال است پروژه ساخت سریال شهید بهشتی مطرح شده و با وجود اینکه 3 استاندار قول تأمین بودجه دادند هنوز این پروژه مسکوت مانده است.

عسگری پیرامون برنامه­‌های پیش‌‌بینی شده برای این هفته، تصریح کرد: مراسم عطرافشانی گلزار شهدا با حضور مسئولان و خانواده‌­های معظم شهدا با سخنرانی حجت­‌الاسلام اژه‌­ای ساعت 8 صبح روز پنجشنبه ششم تیرماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش پیشگامان انقلاب نیز روز جمعه با سخنرانی صفار هرندی در صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار می‌شود گفت: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در روز هفتم تیر نیز از دیگر برنامه­‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این هفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه در مجموع 110 عنوان برنامه شاخص در استان اصفهان علاوه بر فعالیت‌های کانون مساجد و کانون‌های فرهنگی اجرا می‌شود، گفت: در این هفته در مساجد شاخص شهر و در محل نماز جمعه میز خدمت توسط قوه قضاییه راه‌اندازی نیز می‌شود.

تأکید ویژه شهید بهشتی به جایگاه جوانان در جامعه

در ادامه زینت السادات بهشتی با بیان اینکه محیط خانه و خانواده باید محل رشد شخصیت باشد اظهار داشت: اگر فردی مانند شهید بهشتی چنین جایگاهی پیدا کرد، ریشه در جایگاه خانواده دارد؛ در حالت کلی ریشه‌یابی معضلات اجتماعی باید از خانواده‌­ها آغاز شود تا بتوانیم مشکلات جامعه را کاهش دهیم.

خواهر شهید بهشتی با بیان اینکه مسئولان باید بیش از پیش به فکر محقق شدن امنیت اجتماعی و اقتصادی جوانان باشند، گفت: شهید بهشتی تأکید ویژه­ای بر جایگاه جوانان در جامعه داشتند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی اژه­­‌ای نیز اظهار داشت: ایالات‌ متحده آمریکا امروز در سالروز ترور فیزیکی نافرجام رهبر معظم انقلاب، با تحریم دفتر و نهاد رهبری سعی در ترور شخصیتی ایشان دارد و این مسئله هم یکی دیگر از جنایات این رژیم حامی تروریسم است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی‌نژاد نیز با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی شهید بهشتی حوزوی بودنشان بود اظهار داشت: این شهید والامقام قبل از اینکه دانشگاهی و مسلط به چند زبان باشد، شاگرد مکتب امام صادق (ع) و حوزه علمیه بودند. زیرکی، جسارت، هوشیاری، صبر و بصیرت شهید بهشتی تبلور فرهنگ قرآن و عترت بود و به همین دلیل در آماج تهمت‌ها و سخنان ناروا بود.

انتهای پیام/ح

نظر شما