شناسهٔ خبر: 33716675 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران پایتخت:

مدیریت بحران را نباید به بعد از حادثه موکول کرد

71431

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرای مصوبه راهبردهای برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی را گام مؤثری در کاهش خطرپذیری شبکه مترو و فضاهای زیرسطحی شهر تهران دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضا کرمی محمدی در پنجمین نشست کمیته عملیاتی مدیریت بحران در مترو و فضاهای زیرسطحی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در سال ۹۵ با موضوع راهبردهای برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی را گام مؤثری در کاهش خطرپذیری شبکه مترو و فضاهای زیرسطحی شهر تهران گفت: این مصوبه در راستای مخاطرات زیرسطحی شهر تهران بوده و یک مطالبه جدی است که اجرای آن نیاز به سرعت بخشیدن بیشتری به این موضوع دارد و نباید مدیریت بحران را به بعد از حادثه موکول کرد بلکه باید قبل از وقوع آن را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این مصوبه به اجرای برنامه زمانبدی تدوین شده و همچنین بودجه کافی نیاز داریم، گفت: باید این مساله در برنامه سوم خصوصاً بودجه سال ۹۹ بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران وضعیت مدیریت بحران در حال حاضر نسبت به ۲۵ سال قبل خوب است اما کافی نیست و باید به فعالیت‌ها در این حوزه سرعت بیشتری بخشید.

صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه گفت: کمیته عملیاتی مدیریت بحران در مترو و فضاهای زیرسطحی با موضوع راهبردهای برنامه عملیاتی مدیریت بحران و واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی شامل ۲۳ عضو از سازمان‌ها و نهادهای مختلف است که ۵۰ اقدام لازم برای سهم و نقش هر دستگاه اجرایی و نیاز سنجی دستگاه‌ها و برآورد اعتبارات مورد نیاز احصاء و در سال گذشته ابلاغ شده است.

روزبهانی اضافه کرد: اجرای این مصوبه نیازمند همکاری مؤثرتر اعضا و دستگاه‌های متولی می‌باشد و می‌تواند گام مؤثری در کاهش خطرپذیری شبکه مترو و فضاهای زیرسطحی شهر تهران باشد.

انتهای پیام

نظر شما