شناسهٔ خبر: 33716269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

با اقدام مشترک شهرداری و شورای شهر مشهد

باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با اقدام مشترک شهرداری و شورای شهر مشهد ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی تامین شد.

صاحب‌خبر -

سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده  افزود: متأسفانه پروژه ساخت این باغ موزه به دلیل فقدان اعتبار طی یک گذشته تعطیل بود که با تخصیص این بودجه نیمی از مرحله نخست آن تا سال ۱۳۹۹ تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرحله نخست این طرح بزرگ استانی ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارد که سه هزار متر مربع آن شامل پژوهشکده و مرکز اسناد دفاع مقدس و سه هزار متر مربع دیگر مربوط به جبهه مقاومت است که برآورد می‌شود به طور کامل تا سال آینده تکمیل شود.

او ادامه داد: شش هزار متر مربع دیگر مربوط به موزه اصلی است که امید است تا پایان سال ۹۹ بخش اعظم آن با بودجه تخصیص یافته به سرانجام برسد.

تشییع چهار شهید گمنام دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های تشییع و تدفین پیکر چهار شهید گمنام دفاع مقدس در سه شهر استان اشاره و بیان کرد: صبح روز جمعه مراسم استقبال از پیکر تازه تفحص شده این شهدا مقابل درب وی. آی. پی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام خواهد شد و سپس پیکرهای این عزیزان به حرم مطهر رضوی منتقل و پس از طواف برگرد مضجع منور رضوی در مراسم نماز جمعه بر پیکر آنها نماز اقامه خواهد شد.

یوسفعلی زاده افزود: عصر همان روز پیکر چهار شهید گمنام دفاع مقدس به شهرستان های تربت حیدریه، جوین و خوشاب فرستاده خواهد شد و بلافاصله مراسم وداع با این پیکرها نیز در مکان‌های برنامه ریزی شده انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این شهدای گمنام ساعت هشت تا ۱۰ صبح روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در شهرهای تربت حیدریه، خوشاب و شهر عطا ملک شهرستان جوین تشییع و همان روز به خاک سپرده می‌شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیکر دو شهید گمنام که در ۲۳ و ۱۷ سالگی در عملیات‌های کربلای ۵ و محرم در مناطق شلمچه و شرهانی به شهادت رسیده‌اند در باغ ملی شهر تربت حیدریه تدفین می‌شود.

یوسفعلی زاده افزود: یک شهید گمنام دیگر که در ۲۴ سالگی در عملیات رمضان و در منطقه شرق بصره به شهادت رسیده است هم در بوستان مرکزی شهر عطا ملک شهرستان جوین خاکسپاری می‌شود و شهید گمنام دیگر دفاع مقدس نیز که بر اساس آزمایش‌های پزشکی در زمان شهادت ۱۷ ساله بوده و در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است در تپه گردشگری شهر خوشاب دفن می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما