شناسهٔ خبر: 33716264 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اتفاق مهمی که مهمانان برنامه عصر جدید علی‌خانی را المپیکی می‌کند!

به درخواست فرانسه از کمیته اجرایی المپیک ۲۰۲۴ و تصویب شورای بازی‌های کمیته بین المللی المپیک رشته برک دنس به بازی‌های ۲۰۲۴ افزوده شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

ستاد بازی‌های المپیک مصوب کرد رشته ریتمیک برک دنس در المپیک ۲۰۲۴ حاضر باشد . هر کشور میزبان در بازی های المپیکی، این اجازه را خواهد داشت تا برای افزایش توان مدال آوری خود، چند رشته ورزشی را بیفزاید. برای مثال ژاپنی ها برای المپیک ۲۰۲۰ رشته سنتی شان یعنی کاراته را در فهرست المپیکی ها قرار دادند یا در بازی های آسیایی اندونزی ، اندونزیایی ها رشته جنجالی پنچاک سیلات را افزوده بودند که حاشیه‌های بسیاری را هم در این بازی ها برانگیخت.

رشته برک دنس که به عنوان یک رشته ورزشی در ایران شناخته نمی شود ، میان علاقمندان به حرکات موزون از همان دهه ۶۰ و با تماشای ویدئوهای وی اچ اس به صورت زیرزمینی رواج داشته است. بعدها علاقمندان به پارکور بعضی از این رقص ها را در قالب حرکات پارکور به این ورزش افزودند اما برای اولین بار از سال قبل و در برنامه عصر جدید احسان علیخانی این حرکات توسط گروه‌های شرکت کننده در این مسابقه اجرا شد.

اگرچه آن زمان عوامل برنامه اصرار داشتند این کارهای ترکیبی موزون ، بیشتر پارکور هستند اما به زودی باید شاهد این باشیم که کمیته ملی المپیک و ستاد برگزاری بازی های المپیک زیر نظر فدراسیون ایروبیک،کمیته تخصصی برک دنس که حالا المپیکی شده را تشکیل بدهند. رشته ای که با توجه به استعداد بالای بچه های ایرانی در انجامش می تواند ما را حتی صاحب شانس مدال کند.

نظر شما