شناسهٔ خبر: 33716020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار یزد تاکید کرد:

ثبت یزد به عنوان شهر ‌میراث جهانی را به فرصت جذب گردشگران بدل کنیم

استاندار یزد در نشست "یزد، شهر میراث جهانی"، کسب این عنوان را فرصتی تاریخی برای معرفی داشته ها و ظرفیت ها و جذب گردشگران بیشتر خارجی و داخلی دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  نشست یزد، شهر میراث جهانی با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار ‌یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان‌ در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه "قصد داریم به طور جدی به گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان بپردازیم" ‌گفت: تکیه بر بخش گردشگری سبب می شود که از شرایط اقتصادی و مشکلاتی که در این حوزه با آن روبه‌رو هستیم عبور کنیم، بنابراین ظرفیت‌های بسیار خوبی که در یزد وجود دارد، نیازمند مکانیزم‌هایی برای هماهنگی بیشتر و پیگیری بهتر است که همکاری تنگاتنگ بخشهای خصوصی و دولتی را می‌طلبد.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به ثبت یزد‌ به عنوان شهر میراث جهانی در ١٨ تیرماه ۹۶، ‌ادامه داد: ‌متاسفانه نتوانسته ایم از این فرصت تاریخی که برایمان فراهم شد برای پاسداشت این روز و داشته‌های تاریخی و تلاش برای جذب گردشگر بیشتر به استان به خوبی بهره بگیریم و به نظر می رسد در این خصوص نیازمند هماهنگی مناسب تر و طرح ریزی جلسات مدون برای پاسداشت این روز در استان هستیم.
وی به به حواشی پیش آمده در سال گذشته در خصوص برگزاری جشن روز یزد اشاره کرد و افزود: رویدادهای اینچنینی نیازمند همکاری و تعامل همه نیروهای اثرگذار جامعه است و نمی‌توانیم در اجرای آنها نسبت به بخش‌هایی از جامعه بی‌توجه باشیم و آنها را در ارتباط با چنین رویدادهایی بی اطلاع بگذاریم.
"طالبی" ‌خاطرنشان کرد: در این شرایط چگونه انتظار داریم که در حوزه اجرایی پیرامون چنین برنامه های وسیعی تفاهم حاصل شود چرا که چنین مراسمی نیازمند همکاری و همراهی بسیاری از دستگاه‌ها، اطلاع رسانی به جامعه، نیروهای موثر‌ و صاحبان تریبون است.
استاندار یزد با بیان این نکته که "می توانستیم در سال گذشته در جهت هماهنگی هر چه بیشتر و اطمینان بخشی بالاتر به همگان، تغییراتی در این مراسم ایجاد کنیم" گفت: ولی این اتفاق درسی است تا به جنبه‌های مختلف ‌اجرای مراسم توجه کنیم چرا که چنین برنامه هایی قرار نیست در یک سالن دربسته برگزار شود بلکه باید تمام شهر را درگیر کند و بنابراین باید به این اقتضائات هم توجه کنیم تا اطلاع رسانی مناسبی پیرامون این برنامه‌ها صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه "شاید برای برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه‌های فاخر در روز‌ ١٨ تیر ماه زمان کافی در اختیار نباشد"، ‌ادامه داد: در عین حال تمامی دستگاه‌های مربوطه می‌توانند در این خصوص برنامه ریزی کنند و همایش شایسته ای را در استان برگزار کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان با توجه به ارائه پیشنهاد برگزاری همایش توسعه گردشگری در این نشست، تصریح کرد: بهتر است این همایش به صورت کاربردی‌، ‌اثرگذار و با هدف توسعه گردشگری در یزد برگزار شود.‌
گفتنی است شهر یزد در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در فهرست سازمان یونسکو به عنوان "شهر میراث جهانی" به ثبت رسید.

نظر شما