به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین به عنوان میثاقنامه دستگاه تعلیم و تربیت سه جوهره اصلی در سیاست های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.
پورداود افزود: اولین جوهره، مدرسه محوری است که براساس آن قدرت تصمیم گیری از ادارات کل آموزش و پرورش استان به نواحی و مناطق و سپس به مدرسه انتقال می یاید.
وی مدرسه را کانون تحول و معلمان را کارگزاران فکور این تحول خواند و خاطرنشان کرد: شاخص های مدرسه محوری طراحی شده و از مهر امسال به سمت عملیاتی شدن خواهد رفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که چرخش های تحول آفرین جوهره دوم تحول بنیادین است، تصریح کرد: در این فرایند تعلیم و تربیت به نظام آموزشی و فرهنگی تبدیل میشود که در آن باید به طور مرتب خلق موفقیت های یادگیری صورت گیرد.
پورداود تعادل بخشی هویتی را جوهره سوم ذکر کرد و افزود: در سند تحول بنیادین به هویت ایرانی- اسلامی توجه خاصی شده است.
وی گفت: برای تحقق این سه جوهره 131 راهکار در قالب 6 زیر نظام طراحی و مصوب شده است.
نظر شما