شناسهٔ خبر: 33715656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد:

مدرسه، کانون تحول و معلم، کارگزار این تحول است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدرسه کانون تحول به حساب می آید و معلمان کارگزاران فکور این تحول هستند.

صاحب‌خبر -

   به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین به عنوان میثاق‌نامه دستگاه تعلیم و تربیت سه جوهره اصلی در سیاست های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.

   پورداود افزود: اولین جوهره، مدرسه محوری است که براساس آن قدرت تصمیم گیری از ادارات کل آموزش و پرورش  استان به نواحی و مناطق و سپس به مدرسه انتقال می یاید.

   وی مدرسه را کانون تحول و معلمان را کارگزاران فکور این تحول خواند و خاطرنشان کرد: شاخص های مدرسه محوری طراحی شده و از مهر امسال به سمت عملیاتی شدن خواهد رفت.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که چرخش های تحول آفرین جوهره دوم تحول بنیادین است، تصریح کرد: در این فرایند تعلیم و تربیت به نظام آموزشی و فرهنگی تبدیل می‌شود که در آن باید به طور مرتب خلق موفقیت های یادگیری صورت گیرد.

   پورداود تعادل بخشی هویتی را جوهره سوم ذکر کرد و افزود: در سند تحول بنیادین به هویت ایرانی- اسلامی توجه خاصی  شده است.

   وی گفت: برای تحقق این سه جوهره 131 راهکار در قالب 6 زیر نظام طراحی و مصوب شده است.

نظر شما