شناسهٔ خبر: 33715559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

خادمان مساجد برای بیمه به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: حذف بیمه خادمان مساجد صحت ندارد و تنها در طرح جدید این افراد باید مستقیماً به سازمان تأمین اجتماعی جهت ادامه روند بیمه‌ای خود مراجعه کنند و تنها نقش واسطه‌گری اوقاف حذف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بیمه خادمان مساجد حذف شده است؟ اظهارداشت: به‌هیچ عنوان بنا نیست بیمه خادمان مسجد حذف شود بلکه تصمیم جدید بر این است تا واسطه‌گری سازمان اوقاف در این زمینه حذف شود.

وی افزود: در طرح جدید سازمان اوقاف اسامی خادمان مساجد را به بیمه تأمین اجتماعی اعلام کرده است و خادمان باید برای واریز حق بیمه به شعب این سازمان مراجعه کنند.

حذف نفش واسطه‌گری اوقاف از بیمه خادمان مساجد

نوروزپور با اشاره به اینکه همان خادمانی که تاکنون بیمه بوده‌اند می‌توانند با مراجعه به شعب، روند عضویت خود را ادامه دهند، گفت: پیش از این خادمان مساجد به سازمان اوقاف برای پرداخت حق بیمه خود مراجعه می‌کردند و سهم خود را می‌پرداختند سپس اوقاف مبلغ را به حساب بیمه واریز می‌کرد که این روند با مشکلاتی مواجه شده بود لذا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بیمه تأمین اجتماعی، نقش واسطه‌گری خود را حذف کرد و از این پس این خادمان با مراجعه مستقیم به شعب بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند خدمات را دریافت کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در روال گذشته به دلیل تأخیر در ارائه مدارک و هزینه‌ها ایست با تأخیر به سازمان اوقاف می‌رسید که مشمول جریمه می‌شد لذا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا افراد خود مستقیماً به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

دولت بخشی از حق بیمه خادمان را پرداخت می‌کند

وی با بیان اینکه براساس مصوب دولت درصدی از حق بیمه خادمان مسجد توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: این روال همچنان نیز ادامه دارد و بخشی از حق بیمه توسط دولت و بخش دیگر توسط خادمان پرداخت خواهد شد.

اوقاف رقمی بابت بیمه خادمان پرداخت نمی‌کرد

نوروزپور در پایان گفت: اوقاف رقمی بابت بیمه خادمان پرداخت نمی‌کرد و در این طرح جدید تنها واسطه‌گری اوقاف حذف شده است و حق بیمه‌ای که توسط دولت پرداخت می‌شد در ادامه نیز از سوی آنان به حساب تأمین اجتماعی واریز خواهد شد.

تائید اظهارات مسئول اوقاف از سوی خادمان

گفتنی است، خبرگزاری فارس در گفت‌وگویی با یکی از خادمان مساجد تهران صحت این موضوع را جویا شد که وی گفت: تعدادی از همکارانش با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و پرداخت مبلغ ۱۰۹ هزار تومان بیمه خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20

نظر شما