شناسهٔ خبر: 33713340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شبکه خبرنگاران افتخاری حج ۹۸ راه‌اندازی شد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران از راه‌اندازی شبکه خبرنگاران افتخاری حج ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: ۳۵ نفر از زائران فرهیخته که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در طرح شبکه خبرنگاران افتخاری حج از استان تهران شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت خبرگزاری فارس از راه‌اندازی شبکه خبرنگاران افتخاری حج ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: یکی از فعالیت‎های فرهنگی در کاروان‎ها، استفاده از ظرفیت زائران برای حوزه رسانه و تولید و انعکاس اخبار است. با توجه به آمار میزان اعزام‎های ستادی و کمبود نیرو در حوزه اخبار فرهنگی، استفاده از این ظرفیت و انعکاس زوایای زیبای این موهبت الهی، بیش‌ازپیش اهمیت خود را نشان می‎دهد.

وی افزود: به همین دلیل، چند سالی است از بین زائران در کاروان‌ها، کسانی که تمایل به انعکاس اخبار کاروان و مجموعه خود دارند، انتخاب می‎شوند که خوشبختانه در سال جاری، این کار در قالب و سازوکاری منظم، آماده و افراد داوطلب در قالب گروه یاوران حجاج مورد آموزش قرار گرفتند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران تصریح کرد: کار خبر و رسانه، کاری تخصصی است و به‌طور طبیعی زائران باید برای تهیه خبر و عکس از حداقل‎های لازمی برخوردار باشند تا بتوانند آن را در قالب یک خبر استاندارد و با شاخص‌های مورد نیاز در حوزه رسانه، منتشر کنند؛ از این‌رو لازم بود برای توجیه و آموزش این عزیزان، برنامه‎ای طراحی و اجرا شود.

وی از برگزاری جلسات تخصصی برای خبرنگاران افتخاری حج در استان تهران برای اولین‎بار در سطح کشور خبر داد و گفت: در این نشست‌ها، سیاست‎های رسانه‎ای بعثه مقام معظم رهبری، هدف از تشکیل خبرنگاران افتخاری، اصول خبر و گزارش‎نویسی و تکنیک‎های مصاحبه و شیوه عکاسی و فیلم‌برداری با گوشی‎های هوشمند، آموزش داده شد.

حاجی ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۵ نفر از زائران فرهیخته که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، در طرح شبکه خبرنگاران افتخاری حج ۱۳۹۸ از استان تهران شرکت کردند که این عزیزان در طول سفر حج تمتع با گروه رسانه‌ای بعثه مقام معظم رهبری مرتبط خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما