شناسهٔ خبر: 33713020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره تأمین اجتماعی شعبه ابرکوه عنوان کرد

افزایش رونق تولید با بخشودگی جرائم بیمه کارگاه‌ها

رئیس اداره تأمین اجتماعی شعبه ابرکوه، گفت: در راستای تحقق رونق تولید و به جهت مساعدت با کارگاه‌هایی به سازمان بیمه تأمین اجتماعی بدهکار هستند، طرح بخشودگی جرائم بیمه اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رئیس اداره تأمین اجتماعی شعبه ابرکوه در گفتگو با یزدرسا اظهار داشت: طرح ملی دکتر نوربخش یکی از طرح سازمان تأمین اجتماعی است، که تا پایان سال جاری به‌طور کامل اجرایی می‌شود.

ارائه 200 نوع خدمات غیرحضوری در طرح ملی دکتر نوربخش

حمیدی‌زاده گفت: در این طرح حدود 200 مورد خدمات این سازمان به افراد تحت پوشش جهت صرفه‌جویی در وقت و هزینه و رفاه حال افراد به‌صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد. در آینده‌ای نزدیک که نرم‌افزار این طرح منتشر شود، درواقع هر گوشی همراه یک شعبه تأمین اجتماعی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه طرح دکتر نوربخش از تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغازشده و در حال اجرا است، افزود: در حال حاضر کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir جهت دریافت خدمات غیرحضوری اقدام کنند.

حمیدی‌زاده بیان کرد: مشاهده بازرسی کارگاه (افراد شاغل وفق بازرسی) و درخواست بازرسی، اعتراض بازرسی کارگاه‌ها، پرداخت حق بیمه، دریافت نرم‌افزار ارسال لیست حق بیمه جهت تلفن همراه، مبلغ حق بیمه، صدور دفترچه درمان، سابقه بیمه، حق بیمه سربازی، مبلغ مستمری و... ازجمله خدماتی است که در طرح فوق ارائه می‌شود.

الکترونیک شدن یک هزار پرونده بیمه از 18 هزار پرونده در ابرکوه

رئیس اداره تأمین اجتماعی شعبه ابرکوه، دومین طرح را پروژه الکترونیک کردن پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: در این طرح که از 18 خردادماه کلید خورده است، کلیه پرونده‌های کاغذی در سازمان تأمین اجتماعی باید تا پایان امسال، الکترونیک شده و ثبت سامانه شوند.

حمیدی‌زاده تصریح کرد: حدود 18 هزار پرونده در شعبه تأمین اجتماعی شهرستان ابرکوه موجود است، باید عملیات برگ‌شماری، آماده‌سازی، ویرایش، اسکن، کنترل و... بر روی آنها انجام شود و تاکنون این اقدامات بر یک هزار مورد از این پرونده‌ها اجراشده است.

افزایش رونق تولید با بخشودگی جرائم بیمه کارگاه‌ها

وی، در بخش از صحبت‌های خود به بخشودگی جرائم بیمه کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق رونق تولید که شعار سال است و به جهت مساعدت با کارگاه‌هایی که به علت نوسانات نرخ ارز، تحریم‌های ظالمانه و... به سازمان بیمه تأمین اجتماعی بدهکار هستند، این طرح از تاریخ 13 خردادماه به مدت 3 ماه اجرا خواهد شد.

حمیدی‌زاده ادامه داد: کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و صنفی ازجمله مشمولین طرح بخشودگی جرائم بیمه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 63 درصد جمعیت شهرستان ابرکوه حدود 33 هزار نفر، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بوده و از خدمات آن بهره‌ می‌برند.

انتهای پیام/

 

نظر شما