شناسهٔ خبر: 33712857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

ضرورت توجه ویژه نظام مهندسی کشاورزی به آموزش های مهارتی

صاحب‌خبر -

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی بر ضرورت توجه ویژه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به آموزش های مهارتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از تارنمای نظام مهندسی کشاورزی، مهندس محمدرضا طلایی امروز چهارشنبه در گردهمایی روسای نظام مهندسی کشاورزی استانها با اشاره به جایگاه قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: نظام مهندسی کشاورزی جایگاه قانونی مطلوب خود را پیدا کرده و خوشبختانه اعتماد وزیر جهاد کشاورزی نیز جلب شده است که در همین ارتباط واگذاری های انجام شده موید این موضوع می باشد.

وی افزود: نظام مهندسی بایستی توجه ویژه ای به آموزش های مهارتی داشته باشد. برای آموزش باید هزینه کرد و وزارت جهادکشاورزی نیز این آمادگی را دارد.

طلایی اذعان داشت: وزارت جهادکشاورزی آمادگی لازم برای شناسایی امکانات و ساختمان ها برای واگذاری به نظام مهندسی را دارد.

وی گفت: بهره برداران و کشاورزان از مشارکت مهندسین کشاورزی در افزایش بهره وری و تولید و سهم بری از افزایش عملکرد استقبال می کنند.

رویکرد کمک به مهندسی سازی امورات کشاورزی

رییس سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در گردهمایی روسای نظام مهندسی استانها با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت های موجود می تواند در افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال نقش ایفا کند.

شاهرخ رمضان نژاد تاکید کرد: تحمیل کردن قوانین اداری و ساختمانی بر بخش کشاورزی و موازی کاری و انجام تشریفات غیر ضرور از مشکلات موجود در توسعه فعالیت های کشاورزی می باشد.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت:رویکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نقش آفرینی در عرصه کشاورزی و کمک به مهندسی سازی امورات کشاورزی است.

وی گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان دانشی و پشتیبانی, پشتیبان کننده برنامه ها و پروژه های کشاورزی است.

واگذاری تولید محصول سالم گواهی شده به بخش خصوصی

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذا نیز در گردهمایی روسای نظام مهندسی استانها اظهار داشت: بخش کشاورزی وظیفه تولید محصول سالم، ایمن و باکیفیت را بر عهده دارد و در این جهت برنامه تولید محصولات گواهی شده را در دستور کار خود قرار داده است.

دکتر سعید سعادت افزود: در این خصوص مدیریت کنترل کیفیت، راه اندازی شرکت های خدمات رسان به کشاورز، توسعه شرکت های بازرسی به نمایندگی سازمان استاندارد و اجرای فرآیندهای نظارتی در حال پیگیری است که سازمان نظام مهندسی در اجرای این برنامه ها به ویژه در راه اندازی شرکت های بازرسی می تواند نقش ایفا کند.

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذا گفت: تولید محصول سالم گواهی شده طبق نظر وزیر جهاد کشاورزی باید کاملا در اختیار بخش خصوصی باشد که با توجه به پیگیری موضوع در وزارت جهاد کشاورزی، به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

نظر شما