شناسهٔ خبر: 33711677 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون ووشو | لینک خبر

اوجاقي: پس از قهرماني در جهان، موفقيت در آسيا را هم مي خواهيم

سرمربي تيم ملي ووشوي جوانان ايران در بخش سانداي پسران، گفت: پس از قهرماني در مسابقات جهاني برزيل، اکنون در انديشه موفقيت در مسابقات آسيايي هستيم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو؛ «امير اوجاقي» درباره شرايط سانداکاران تيم جوانان کشورمان که براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا اماده مي شوند، اظهار داشت:  در حال حاضر سومين مرحله اردوي خود را در بندرعباس پشت سر مي‌گذاريم که هشت روز آن سپري شده است. بعد از پايان اين اردو نيز سه مرحله اردوي ديگر در مازندران، شهرکرد و تهران خواهيم داشت و سپس به مسابقات قهرماني آسيا در برونئي اعزام خواهيم شد. بعد از سه مرحله اردو، بچه‌ها به 60 تا 70 درصد آمادگي دست يافتند.

وي درباره اينکه عدم برگزاري اردوهاي خارجي و تورنمنت‌هاي بين‌المللي براي تيم ايجاد مشکل نخواهد کرد، گفت: فرصت برگزاري اردو‌هاي بين‌المللي را نداريم، اما مسابقات تدارکاتي براي تيم در نظر گرفتيم و از قهرمانان دوره‌هاي گذشته و برترين‌هاي استان‌ها دعوت کرديم تا دو يا سه مسابقه تدارکاتي انجام بدهيم. همين موضوع باعث شده است تا بچه‌ها هميشه آماده بوده و مسابقه تدارکاتي را نيز پشت سر گذاشته باشند. تلاش ما  بيشترين استفاده از کمترين امکانات است.

سرمربي تيم‌ ووشوي رده‌هاي پايه کشورمان در خصوص اهداف اين تيم گفت: سال گذشته وقتي با هشت بازيکن (پنج ورزشکار در رده جوانان و سه ورزشکار در رده نوجوانان) به مسابقات جهاني اعزام شديم، عنوان کردم که اميد به کسب هشت مدال طلا دارم که موفق به کسب هفت مدال طلا و يک برنز شديم. در مسابقات برونئي نيز به دنبال کسب هشت مدال طلا هستيم و پيشرفت عملکرد تيم از اهداف من و کادرفني تيم ملي است تا ببينيم خواست خدا چه خواهد بود.

اوجاقي خاطر نشان کرد: در رده‌هاي پايه با توجه به سن پايين و تجربه کم ورزشکاران، اين‌گونه نيست که عنوان شود اين تيم از دوره گذشته بهتر يا بدتر است و با توجه به تجربه کادرفني تمام تلاش ما بالا بردن سطح کيفي نفرات است. معمولاً بازيکنان اين رده در يک سطح هستند و در اردوها تلاش صورت مي‌گيرد تا سطح فني و کيفي بازيکنان بالاتر برود.

وي تأکيد کرد: فکر مي‌کنم و اميدوارم که قهرماني دوره گذشته خود در مسابقات جهاني برزيل را اين بار در آسيا تکرار کنيم. به جز قهرماني، اتفاق خوب ديگر مي‌تواند سازندگي در رده‌هاي پايه باشد تا در سطح بزرگسالان خيال‌مان راحت باشد و دست‌مان خالي نباشد. به‌عنوان مثال يوسف صبري بعد از قهرماني آسيا در جوانان بلافاصله در اولين حضور در رده بزرگسالان قهرمان جهان شد.

سرمربي تيم ووشو رده‌هاي پايه کشورمان تصريح کرد: عملکرد خوب تيم‌هاي پايه باعث خواهد شد تا احساس کنيم تلاش ما براي پشتوانه‌سازي جهت تيم ملي بزرگسالان بي‌نتيجه نبوده است و اين موضوع از قهرماني آسيا و جهان دلپذيرتر است.

منبع:خبرگزاري تسنيم

نظر شما