شناسهٔ خبر: 33710060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

از شما بعید بود جناب فرماندار!

سرایت مرض اشرافی‌گری تا رده‌های پایین دولت تدبیر/ خطر این ویروس جدیست لطفا از آن دوری کنید

در روزهای گذشته در جریان بازدید تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی از تعدادی روستا در منطقه هزارجریب نکا اتفاقی ناخوشایند سبب دلخوری مردم از فرماندار این شهرستان شد که در این مطلب به طرح چند نکته و توصیه مهم خیرخواهانه به مسئول ارشد کم‌حاشیه این شهرستان می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در دومین روز از تیرماه و قبل از برگزاری دوازدهمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده استان مازندران، معاون عمرانی استاندار به همراه چند تن دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار نکا به عنوان نماینده ارشد دولت در این شهرستان عازم مناطق بالادست شدند.

در این بازدید، که از روستاهای خسارت دیده از برف و بوران روی داده در نوروز 98 در بخش‌های مختلف هزار جریب نکا به عمل آمد، مسئولان در اقدامی شایسته و پسندیده برای آگاهی از شرایط موجود منطقه به صورت حضوری به بررسی مشکلات مردم پرداختند.

همین امر نیز سبب شد تا جلسه این قرارگاه که در فرمانداری نکا برگزار شد به واقعیت نزدیک‌تر بوده و مدیران در نتیجه بازدید میدانی خود از شرایط موجود بتوانند به تصمیم‌های مناسب‌تری که راهگشای مشکل مردم باشد دست یابند.


* ماجرا از چه قرار بود

اما در جریان حضور مسئولان در روستای بندبن، که از طوفان اشاره شده خسارت قابل توجهی دیده و سبب تخریب پل روستا شد تا جایی که اکنون مردم روستا برای تردد ناچار هستند از میان رودخانه به عبور و مرور بپردازند و شرایط سختی را تجربه می‌کنند، اتفاق نامناسبی روی داد.

در کلیپی، که از این بازدید نیز منتشر شده، مردم روستا خود را به خودروی حامل معاون استاندار و فرماندار نکا رسانده‌اند تا ضمن درمیان گذاشتن مشکل خود با آن‌ها نسبت به رفع آن نیز بتوانند قول‌های مساعدی بگیرند.

البته طبق آنچه در فیلم وجود دارد فرماندار نکا با لحنی مناسب و دلسوزانه به خوبی همراه با سعه صدر نسبت به پاسخگویی به مردم اقدام می‌کند اما از سوی دیگر شرایط مواجهه جناب توحیدی مقدم با مردم اصلاً شایسته یک خدمتگذار صدوق نیست.

چراکه قرار داشتن مردم در زیر آفتاب سوزان و نشستن مسئولی که خادم مردم به شمار می‌آید در سایه خنکای خودرو اصلاً تصویر مناسبی از یک مسئول در پاسخگویی به مردم حتی باوجود به کارگیری لحنی شایسته و صبوری لازم را مخابره نمی‌کند.

هرچند باید منصفانه به ابعاد مختلف و دلایل چنین برخوردی نیز اشاره کرد که به عنوان مثال خستگی ناشی از بازدیدها می‌توانست یکی از این دلایل حتی موجه از نظر وی نیز باشند اما بازهم با شناختی که از روحیات مسئولانی همچون فرماندار نکا وجود دارد مشاهده چنین صحنه‌هایی اصلاً مطلوب نیست.


* ویروس اشرافیگری در کمین است

همانطور که اشاره شد حضور مسئولان در مناطق خسارت دیده اقدامی مناسب است اما انتظار آن می‌رود که از خودروی کولردار خود نیز حداقل در زمان صحبت با مردم پیاده شده و تا زمان اتمام پاسخگویی، از مصاحبت و هم قدم بودن با آن‌ها دوری نگزینند بلکه این اقدام را رضای الهی را دانسته و بدون تردید برکتی مضاعف در اقدامات بعدی مسئولیتی بوجود خواهد آمد.

این در شرایطی است که ویروس اشرافیگری در برخی از مدیران رده‌های مختلف دولت به شدت نفوذ کرده و سبب بروز برخی اقدامات و بیان کلماتی که مناسب شأن یک خدمتگذار نیست از آن‌ها روی بوده است.

نمونه این دست اقدامات را در بازدید رئیس جمهور از یک واحد صنعتی در سال‌های گذشته درحالی که از خودرو پیاده نشده بود و سخن اخیر نظرسنجی وی از مردم در مسیر عبوری تا محل کار و منزل، بازخوردهای مناسبی را در سطح جامعه نداشته است.

 

* مردم شایسته بیشترین احترام هستند

بر همین اساس به فرماندار کم‌حاشیه شهرستان نکا که در مدت حضور خود سعی بر این داشته در فضایی بدور از حواشی غیرمعمول بیشتر به خدمت و مدیریت امور محوله و پای کار آوردن مسئولان ادارات برای حل مشکل مردم بپردازد، توصیه می‌شود از مواجهه با چنین ویروس خطرناکی که اقبال عمومی را پس می‌زند هرچه بیشتر دوری کند.

این در شرایطی است که موج جدیدی از تغییر فرمانداران نیز در سطح استان کلید خورده و بازخورد مناسب مردم یک شهرستان از فرماندار گماشته شده از سوی دولت می‌تواند به افزایش عمر مدیریت فرد در آن شهرستان کمک کند تا بتواند خدمت بهتر و شایسته‌تری را به مردم ارائه کند.

امیدواریم فرماندار نکا در برخورد با مردم که ولی نعمتان واقعی انقلاب و نظام به شمار می‌آیند بیشتر سیره ائمه اطهار به خصوص امیرالمومنین علی(ع) را به جای الگوبرداری از برخی مدیران فعلی دولت، که فاصله فراوانی بین خود و مردم انداخته‌اند، برگزیند تا خیر دنیا و آخرت را برای خود از خداوند متعال روزی بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما