شناسهٔ خبر: 33708190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دهیار کلاکوب در گفتگو با قدس آنلاین:

روستای کلاکوب از لحاظ آبی در شرایط بحرانی قرار دارد/مسئولان اقدامی جهت حل مشکل آب روستا انجام نمی دهند

دهیار روستای کلاکوب گفت: در حالی که این روستا در فاصله کمتر ازیک کیلومتری از شبکه اب قرار دارد اما کم آبی امان اهالی روستا رابریده است.

صاحب‌خبر -

صغری رضایی، دهیار روستای کلاکوب در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  روستای کلاکوب  درمحور جاده کلات ، اگرچه در فاصله  ۱۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد و از سمت منطقه خواجه ربیع تا این روستا کمتر از ۱۰ دقیقه زمان است اما کم آبی امان اهالی این روستا رابریده است.

وی تصریح کرد: روستاهای باغ فراگرد، لک لک، نوچاه، کلات تیموری، خرم‌آباد، گنبد باز، امرغان توس، مسگران، اسفندیان و کلاکوب در یک جاده مواصلاتی در جاده کلات و در مجاورت آرامستان باغ رضوان هستند که انتهای تمامی این روستاها به روستای کلاکوب منتهی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه اهالی این روستا در طول ۴۸ ساعت فقط ۲ ساعت از آب می توانند استفاده کنند، افزود: در راستای مهاجرت معکوس ، جمعیت روستای کلاکوب در سال های گذشته افزایش پیدا کرده و از ۱۵۰خانوار به ۵۰۰خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰نفر رسیده است اما مواردی نظیر مشکل آب باعث شده است برخی از این افراد دوباره به سمت شهرها و حاشیه نشینی روی آورند.

وی ادامه داد: در حالی که از سال ۱۳۹۲ مسئولیت تامین اب روستا به شرکت آب روستایی سپرده شد، اما متاسفانه پس از گذشت ۶ سال تنها با بیان این موضوع که بودجه و اعتبار نداریم هیچ اقدامی برای اهالی این روستا برای تامین اب انجام ندادند.

رضایی بیان داشت: این در حالی است که در روستای نوچاه که در فاصله کمتر از  ۱کیلومتری کلاکوب قراردارد یک حلقه چاه آب است که  اگرچه آب منطقه قاسم اباد شهر مشهد را تامین می کند ولی اجازه استفاده از آن برای کلاکوب داده نمی شود.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکل کم آبی اختلافات و درگیری های زیادی در بین اهالی رخ داده است ، افزود: اهالی برای استفاده از اب به ناچار مخزن های ۱۰و ۵هزار لیتری  را خریداری کرده اند و در طول ۲ ساعتی که اب وجود دارد این مخزن ها را پر می کنند و در طول ۴۶ ساعت دیگر از ان استفاده می کنند، ازطرفی برای اب مصرفی دام ها نیز اهالی تانکرهای اب خریداری و هزینه های زیادی را صرف می کنند.   

رضایی با اعلام نارضایتی از عدم پیگیری و پاسخ مسئولان در باره مشکل اب این روستا، اظهار داشت: بحران اب در روستای کلاکوب به اوج خود رسیده است در طول این چند سال نیز علی رغم مکاتبات و پیگیری های متعددی که با مسئولان در رده های مختلف استان از جمله آب روستایی، بخشدار مرکزی و نمایندگان مجلس داشته ایم اما پاسخی در این زمینه به ما داده نشده است .

وی افزود: مسئولان اعلام می کنند که برای اب رسانی به روستاهای باغ فراگرد، لک لک ، ، خرم‌آباد، گنبدباز و کلاکوب در حدود ۴۰۰تا ۴۵۰ میلیون تومان بودجه نیاز است  و اعتباری در این زمینه وجود ندارد .

رضایی بیان داشت: ما پیشنهاد کرده ایم که روستای کلاکوب که در وضعیت اسف باری از لحاظ آب قرار دارد و در فاصله کمی هم از شبکه اب قرار داشته و طبیعتا به بودجه کمتری نیز نیاز دارد آب رسانی شود که پاسخ مسئولان این بوده است که باید اب رسانی به این روستاها به صورت یکباره و همزمان انجام شود. از این رو اهالی روستای کلاکوب باید منتظر باشند تا زمانی که دولت پولدار شود و همچنین تمایل داشته باشد برای اهالی این روستا قدمی بردارد.    

نظر شما