شناسهٔ خبر: 33708182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل تاکید کرد؛

مشارکت خیرین در احداث مراکز درمانی/ساخت مرکز قلب و دیالیز اردبیل

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر با مشارکت خیرین سلامت استان، بزرگترین پروژه ها و مراکز بیمارستانی در این استان احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور افزود: یکی از پروژه های درمانی استان بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل است که هم اکنون با مشارکت خیرین استان در حال احداث بوده و ظرفیت آن به ۵۰۰ تختخواب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با تکمیل آن به عنوان بزرگترین بیمارستان مرکز استان شناخته خواهد شد، ادامه داد: بهره برداری از این مرکز بیماستانی بخش بزرگی از مشکلات درمانی استان را برطرف خواهد کرد.

استاندار اردبیل از احداث مرکز دیالیز و چندین مرکز درمانی در نقاط مختلف استان با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان خبر داد و اضافه کرد: امسال عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی ۶۴ تختخوابی قلب استان نیز آغاز و به مجموعه های در حال احداث با همت و مشارکت خیرین افزوده می شود.

به گفته وی علاوه براین، یک مجموعه ۴۰۰ تختخوابی دیالیز استان توسط خیرین در حال احداث است که زمین این مجموعه نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شده است.

بهنام جو با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت و تحریم های ظالمانه دشمنان افزود: خیرین و مردم نوع دوست کشورمان در التیام بخشی به آلام بیماران نقش بسزایی را ایفا می کنند و این بهترین نوع نیکوکاری است و کمک کار خوبی برای دولت هستند.

وی همچنین از تدوین سند توسعه سلامت استان با تاکید بر اجرای برنامه های پیشگیری از ابتلاء به بیماری و نقش هر یک از دستگاه ها خبر داد و تصریح کرد: بانوان نیز به عنوان ظرفیت عظیم علاوه بر جلب مشارکت های مردمی می توانند نقش فرهنگی و تبلیغی ارزنده ای را ایفا کنند.

رئیس شورای سلامت استان با اشاره به سفر آتی ریاست جمهوری به اردبیل از تامین اعتبار پروژه های نیمه تمام پزشکی درمانی استان از محل اعتبارات این سفر خبر داد.

نظر شما