شناسهٔ خبر: 33708076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سخنران حرم رضوی تبیین کرد؛

نقش ولایت و ولایت مداری در خانواده دینی

مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی گفت: کسی که ولایت مدار و ولایت پذیر باشد، از ظلمات خارج شده و به سوی نور می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرازی نیا، مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی به نقش ولایت و ولایت مداری در خانواده دینی اشاره و اظهار کرد: ما در عمر خود از نعمت داشتن ولی و ولایت مداری برخوردار هستیم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی با بیان این که اولیا و کسانی که ولایت بر ما دارند دارای درجاتی هستند، گفت: ولی حقیقی برای مومنین خدای متعال است و هر کسی از این نعمت برخوردار شد، بنده شده و تابنده می شود و به تعبیر قرآن«يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» از ظلمات خارج شده و به سوی نور می روند.

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که خداوند می فرماید:«ألنَّبِیُّ أَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ»، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) بعد از خداوند بر ما ولایت دارد و ولایت پذیری ایشان بر مومنین لازم است همچنین ائمه به عنوان اولیای الهی هم تراز با پیامبر(ص) بر مومنین ولایت دارند.

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: ولایت فقیه و مرجعیت شیعه که به عنوان نائب امام زمان است بر مومنین ولایت دارد و در همین راستا رهبر انقلاب را ولی امر مسلمین می دانیم.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید:«وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ»، در رتبه بعدی ولایت، برخی از مومنان بر برخی دیگر ولایت دارند، ولایت پدر و مادر بر فرزند و ولایت شوهر بر همسر از مصداق چنین ولایتی است.

وی افزود: کسی که می خواهد بنده خدا باشد، امت پیامبر باشد، به هدایت انبیا و اولیا اقتدا کند باید موضوع ولایت مداری و ولایت پذیری را در زندگی خود هر چه می تواند پررنگ کند.

سخنران حرم رضوی تصریح کرد: پدر و مادر وظیفه دارند تا ولایت پذیری و ولایت مداری را در خانواده القا کنند و فرزند نیز باید در برابر پدر و مادر خاضح، خاشع و فروتن باشد و تا زمانی که حرف آن ها خلاف نظر خدا نباشد از آن ها اطاعت کند./864/پ202/ب1

برچسب‌ها:

نظر شما