شناسهٔ خبر: 33708057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| یکجانبه‌گرایی برخی کشورها عامل مشکلات در منطقه است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌جانبه گرایی و اقدامات یک ساله برخی از دولت‌ها و ایجاد سیاست‌های تحریمی مشکلاتی را ایجاد کرده که تعرض پهپاد آمریکایی نمونه‌ای از این مسائل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مسعود پزشکیان صبح امروز در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در هتل کوثر اصفهان اظهار داشت: امیدوارم این نشست آغازی برای تقویت همکاری‌ها در قاره آسیا به منظور مقابله با چالش‌ها باشد.

وی افزود: قاره آسیا علی‌رغم چالش‌های موجود روند خود را در نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری بیشتر در دنیا ادامه می‌دهد، ائتلاف‌های چندگانه و نهادهای منطقه‌ای با ترکیب گفتمان چندجانبه‌گرایی که امروز به شدت با اقدامات برخی کشورها تحمیل می‌شود چهارچوب و مسائل بسیار خوبی ایجاد می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست تولد صدای مردم آسیا است تا گام‌های بیشتری در راستای تعاملات برداشته شده و موضوعات عمیق‌تر نقد و بررسی شود، ایران و کشورهای عضو به دنبال این هستند تا تعامل بهتری با یکدیگر ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: یک‌جانبه گرایی و اقدامات یک ساله برخی از دولت‌ها و ایجاد سیاست‌های تحریمی مشکلاتی را ایجاد کرده است که تعرض پهپاد آمریکایی نمونه‌ای از این مسائل است.

پزشکیان گفت: هوشمندی در اقدامات سیاسی دولت‌های آسیایی برای حرکت در مسیر تقویت همکاری‌ها و ایجاد پتانسیل لازم برای نهادیه شدن قانون و مقابله با تهدیدها لازم است.

وی افزود: باید همکاری‌ها به سمت و سوی هدفمند حرکت کند، زمان آن فرا رسیده که از دبیرکل مجمع بخواهیم موضوعاتی که قابلیت اجرایی دارند را اجرا و از کشورهای عضو بخواهد گزارشی از اجرای آن اقدام‌ها در مجالس بعدی اعلام کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نشست مسیر مناسبی برای کشورهای آسیایی ایجاد می‌کند و با توجه به شرایط خاص حاکم بر آسیا و منطقه، سریع‌ترین راه برای دسترسی به مسائل مورد نظر ارج نهادن به کمک‌های کشورهای عضو و ترسیم یک نقشه راه مشخص است.

وی تاکید کرد: پارلمان جمهوری اسلامی ایران مشارکت‌های بسیاری در این زمینه داشته و از هیچ کوششی دریغ نکرده است، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز بر منافع مشترک با دیگر کشورها متعهد و آماده است تا به تحقق و دستیابی به صلح آسیایی کمک کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما