شناسهٔ خبر: 33708030 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سومین اهدای قلب بین استانی با موفقیت انجام شد

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: عملیات اهدای عضو بین استانی با مدیریت اورژانس کشور و همکاری مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، برای سومین بار در کشور با موفقیت انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، عملیات اهدای عضو بین استانی با مدیریت اورژانس کشور و همکاری مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، برای سومین بار در کشور با موفقیت انجام شد.

مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: این عملیات حساس از ساعت هفت بامداد روز سه شنبه، آغاز شده و قلب یک نوجوان ۱۶ ساله اهل لاهیجان که بر اثر تصادف با موتورسیکلت دچار حادثه شده بود، با تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده، از بدن خارج شد و در کمتر از یک ساعت، به تهران منتقل شد تا در سینه دختری 12 ساله که مبتلا به نارسایی قلبی بود، جای گیرد.
 
وی ادامه داد: پس از برداشت قلب در رشت بلافاصله قلب پیوندی با فالکون اورژانس به تهران منتقل شد و با بالگرد مستقر در فرودگاه مهرآباد به بیمارستان رجایی تهران رسید و در نهایت عمل انتقال قلب با موفقیت به انجام رسید. 
 
شادنوش بیان کرد: همچنین، کبد این فرد در شیراز و کلیه ‌ها در شهر رشت به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.
 
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: عملیات انتقال این عضو پیوندی، با تلاش اداره پیوند وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور از رشت به تهران صورت گرفت.
 
گفتنی است، پیش از این نیز دو مرتبه عملیات پیوند عضو بین استانی، یک مرتبه از یزد به تهران و یک مرتبه هم از رشت به تهران در کشور انجام شده است و این انتقال، سومین عملیات موفقیت آمیز پیوند بین استانی از رشت به تهران و به صورت هوایی، محسوب می شود.

انتهای پیام/

نظر شما