شناسهٔ خبر: 33708021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دولت به دلیل ناتوانی مدیران به دنبال احیای وزارت بازگانی است

اگر یک وزارتخانه بی‌حساب‌وکتاب تشکیل شود، می‌تواند آسیب‌های دیگری در اقتصاد کشور ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، از مدتی قبل مباحثی درباره تشکیل وزارت بازرگانی مطرح‌شده که قابل‌تأمل است، در حال حاضر حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت عملاً شکل نگرفته و چیزی به اسم این وزارتخانه وجود ندارد، چراکه هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین‌نشده و قوانینی که باید پس از ادغام این وزارتخانه شکل می‌گرفت، ایجاد نشده است.

سؤال این است که چطور می‌توان تشخیص داد که وزارتخانه‌ای که هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین و عملیاتی نشده می‌تواند منافع کشور را تأمین کند یا خیر، لذا باید ابتدا این وزارتخانه عملاً شکل بگیرد و پس از بررسی‌ها درباره احیای وزارت بازرگانی تصمیم‌گیری کرد. نمی‌توان در این مقطع درباره احیای وزارت بازرگانی تصمیم‌گیری کرد حتی اگر ناکارآمدی آن در بدنه وزارت صنعت واقعیت داشته باشد، اگر یک وزارتخانه بی‌حساب‌وکتاب تشکیل شود، می‌تواند آسیب‌های دیگری در اقتصاد کشور ایجاد کند.

متأسفانه به دلیل اینکه مدیر توانایی کافی ندارد می‌خواهیم دایره وزارت صنعت، معدن و تجارت را کوچک کنیم و در بخشی دیگر که مدیر توانمند وجود دارد به دنبال توسعه آن هستیم، لذا مشخص می‌شود که موضوع ضعف در ساختار نیست، بلکه ضعف در مدیریت بوده که مشکلات کنونی را ایجاد کرده است. احیای وزارت بازرگانی با شرایط جنگی و حساس کنونی مطابقت ندارد، تجربه نشان داده زمانی که یک وزارتخانه می‌خواهد تشکیل شود ماه‌ها درگیر جدا کردن و فاصله ایجاد کردن بین اجزای خود می‌شود که در شرایط کنونی این اقدام به صلاح کشور نیست و نباید با یک کار غیر کارشناسی اقتصاد کشور و معشیت مردم را هدف برنامه‌ای بدون پشتوانه قرار داد.

منبع:عصر ایرانیان

انتهای پیام/4112/

 

نظر شما