شناسهٔ خبر: 33707848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گزارشی از بزرگداشت چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم، حامد جوانی منتشر شد:

شهدای مدافع حرم، هم هجرت کردند و هم در راه خدا جهاد

عصر روز گذشته چهارمین سالگرد شهادت شهید حامد جوانی در محله قدیمی این شهید و در فضایی آکنده از معنویت و با حضور گسترده آحاد مردم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه عاشورا در این آیین گفت: درود می فرستیم به روح بلند شهدایی که در دوره غبارآلود فتنه تکفیری ها، پرچم حریت و آزادگی بر افراشتند.

روایت سردار خرّم از دوره غبارآلود فتنه تکفیری ها

فرمانده سپاه عاشورا به دوره شروع فتنه تکفیری ها در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: هفت هشت سال قبل فضای غبارآلودی حاکم بود و امر بر همه مشتبه شده بود که ما در مواجهه با دشمن تکفیر چه بکنیم؟ در یک طرف استکبار جهانی با کمک و همراهی کشورهای مرتجع منطقه ایستاده بودند و در طرف دیگر، مردم سوریه. پیاده نظام دشمن در داخل به این فضای غبار آلود دامن می زدند و ایران را به بی طرفی و عدم دخالت و جانبداری از مظلوم دعوت می کردند.

تجربه تاریخ را فراموش نکنیم

سردار خرّم با تاکید بر ضرورت مرور تاریخ گفت: کشور ما در دو مقطع موضع بی طرفی گرفت آنهم با این تصور که می تواند رضایت ابرقدرتها را بدست آورده و کشور را از حملات احتمالی مصون بدارند. هم در جنگ جهانی اول و هم در جنگ جهانی دوم حاکمان وقت ایران اعلام بی طرفی کردند. اما ببینید دشمن با ما چه کرد؟ علی رغم اعلام بی طرفی، کشور ما به اشغال ابرقدرتها در آمد و به گواهی تاریخ، در جنگ جهانی اول بر اثر قحطی و طاعون و وبا نزدیک ده میلیون نفر از مردم ایران کشته شدند. در جنگ جهانی دوم نیز علیرغم اعتماد رضا خان به ابرقدرتها، این قوای متفقین بودند که ایران را به اشغال خود در آوردند. ارتش پرطمطراق رضاشاهی که هزینه زیادی برای آن خرج شده بود، بیشتر از چند روز دوام نیاورد. ایران در مدت زمان کوتاهی توسط روس ها و انگلیس به اشغال در آمد. بنا به نقل تاریخ رضاشاه با شگفتي گفته بود: «باوركردني نيست.نمي توانم بفهمم چطور در حالي كه ما حاضر بوديم هر چه را انگليسي ها مي خواستند با صلح و صفا به آنها بدهيم، آنها همراه با روس ها اقدام به حمله به يك كشور صلح جو كرده اند.»

فرمانده سپاه عاشورا به جنگ های نیابتی منطقه اشاره کرد و گفت: برخی از سیاستمداران و مدعیان سیاست دانی، ایران را به عدم مداخله و بی طرفی در فتنه تکیفیری ها دعوت می کردند و اگر حکمت و دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب نبود، ایران این بار زیر چکمه های تکفیری ها می رفت.

به برکت خون شهدای مدافع حرم، امروز دشمن سرگیجه گرفته است

سردار خرّم افزود: شهدای جبهه جهانی مقاومت، با بصیرت و حکت فضا را شناختند و به تعبیر قرآن هم هجرت  و هم در را خدا جهاد کردند. به برکت خون همین شهدا، دشمن امروز سرگیجه گرفته است. یک روز دعوت به مذاکره می کند، یک روز تهدید به جنگ، روز دیگر، از عدم حمله نظامی می گوید و روزی دیگر، از مذاکره بدون پیش شرط سخن می راند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت تنها راه پیش روی ماست گفت: مذاکره در شرایط فعلی یعنی تسلیم. یعنی به ذلت کشاندن ملت عزیز ایران. برخی مسئولان و فعالان سیاسی، حل مشکلات معیشتی را به مذاکره و تعامل با آمریکا گره می زنند همه اینها آدرس غلط به ملت ایران است. تجربه نشان داده روش دشمن تهدید، تطمیع و در آخر سر تسلیم و تحقیر طرف مقابل است. اگر ملت ایران در مسیر مقاومت گام بردارد شکست دشمن قطعی است و این وعده الهی است.

مسئولان باید به نوکری مردم افتخار کنند

وی به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اشاره کرد و گفت: مسئولان باید نوکری شما مردم را بکنند و به این نوکری افتخار کنند. مسئولان باید برای حل مشکلات مردم سر از پا نشناسند. همانگونه که شهدا با تمام وجود مجاهدت کردند،ایشان نیز باید با تمام وجود برای حل مشکلات اقتصادی مجاهدت کنند.

نظر شما