شناسهٔ خبر: 33707766 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فضای مجازی تبدیل به یک تهدید برای عفاف و حجاب شده است

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: فضای مجازی عامل اصلی کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه است

صاحب‌خبر -
بهه گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشوری خبرگزاری بسیج، عفت دیابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان در خصوص فلسفه عفاف و حجاب بیان کرد: رعایت عفاف و حجاب منجر به مصونیت زن در مقابل طمع ورزی هوس بازان و تامین سلامت روانی جامعه می‌شود.
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان با اشاره بر سخن امام علی (ع) افزود: زن به مثابه جواهری گرانب‌ها نیمی از جامعه را تشکیل داده است و مسئولیت مهم تربیت نسل‌های آینده را بر عهده دارد لذا دین مبین اسلام از طریق حجاب موجبات مصونیت آنان را فراهم کرده است
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان افزود: کشور ما یک کشور اسلامی است؛ اما متاسفانه وضع حجاب وضعیت مناسب شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
وی با اشاره بر نقش موثر دستگاه‌های اجرایی در عفاف و حجاب ادامه داد: همکاری دستگاه‌های متولی در بهبود عفاف و حجاب بانوان می‌تواند به بهتر شدن این وضعیت کمک بسزایی کند.
دیابی یکی از عوامل مهم کم رنگ شدن عفاف و حجاب را فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: فضای مجازی همواره در زمینه‌های مختلف اعم از عفاف و حجاب قربانی می‌گیرد.
وی تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی نفوذ کرده است بطوریکه ارایش آن‌ها در این فضا یک آرایش جنگی است و یکی از میدان‌های نبرد دشمنان همین موضوع عفاف و حجاب می‌باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: دشمن پس از تلاش‌های مداوم خود فهمید که برای نابودی غیرت دینی باید حجاب و عفاف یک جامعه‌ی اسلامی را هدف قرار دهد و با شبهه افکنی در مسئله حجاب و طرح موضوع اجباری و اختیاری و سیاسی کردن آن این اصل مسلم قرآنی را زیر سوال برده است.
وی بیان کرد: همه اقشار جامعه باید خود را در مقابل مسئله عفاف و حجاب مسئول بدانند و همه‌ی ارگان‌ها به خصوص آموزش و پروش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای بهبود این وضعیت تلاش کنند.
وی ادامه داد: مشکل سیاست گذاران ما این است که گا‌ها در پیش روی در خط فرهنگ ناب محمدی و اسلامی دچار لغزش می‌شوند و متاسفانه جوانان این مملکت با سیاست‌های دوگانه و چندگانه مواجه هستند.
دیابی با اشاره بر اهمیت تاثیر خانواده در جامعه افزود: خداوند در آیات و سوره‌های مختلف نقش خانواده را در تربیت فرزندان به طور صریح بیان کرده است بنابراین نقش خانواده در ایمان و تربیت اسلامی فرزندان بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: خانواده‌ها باید خود را مسئول مستقیم تربیت فرزندان بدانند؛ گرچه نقش جامعه و محیط‌های آموزش غیرقابل اغماض است، اما فرزندان باید ابتدا در خانواده راه درست درست و مستقیم را پیدا کنند.

نظر شما