شناسهٔ خبر: 33707561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار هیأت آمریکایی با پادشاه بحرین

هیأت آمریکایی که برای شرکت در نشست اقتصادی منامه به بحرین سفر کرده است با پادشاه این کشور دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،هیأت آمریکایی شامل «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «جیسون گرینبلات» فرستاده ترامپ در غرب آسیا و «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه(دیروز) با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین دیدار کرد.

خبرگزاری بحرین(بنا) گزارش داد که هیأت آمریکایی نامه‌ای از جانب ترامپ را تقدیم پادشاه بحرین کرد که در این نامه به روابط دوستانه و همکاری بین دو کشور پرداخته شده و از برگزاری نشست منامه موسوم به «کارگروه صلح برای شکوفایی» قدردانی شده است.

شاه بحرین نیز علاقه‌مندی ترامپ برای تقویت روابط دوستانه با بحرین را ستود و ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت‌کنندگان در این نشست، ابراز امیدواری کرد که نشست مذکور نتایج سازنده‌ای در جهت تقویت صلح و رفاه همه کشورهای منطقه و ملت‌های آن داشته باشد.

نشست اقتصادی منامه به عنوان نخستین گام اجرای طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» از دیشب در منامه آغاز بکار کرد.

در این نشست دو روزه با وجود مخالف فلسطینیان و عدم مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین، تعدادی از کشورهای عربی از جمله امارات، عربستان سعودی، مصر، اردن و مغرب شرکت کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، هدف آمریکا از برگزاری نشست منامه جذب 50 میلیارد دلار کمک مالی از طرف کشورهای شرکت کننده برای فلسطینی‌ها است تا از این طریق بتواند دیگر اهداف سیاسی خود در درگیری فلسطینیها با رژیم صهیونیستی پیش ببرد.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/م

نظر شما