شناسهٔ خبر: 33706206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه خلخال:

ظرفیت های فرهنگی خلخال مغفول مانده است

اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: از قابلیت و ظرفیت های فرهنگی این شهرستان بصورت مطلوب استفاده نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کریم اسدی روز چهارشنبه در نشستی با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیات های مذهبی زیر مجموعه این اداره افزود: در حالی که دشمن از تمام ظرفیت فرهنگی و رسانه ای خود برای نفوذ در کشورمان سود می برد، دستگاه های فرهنگی ما آنچنان که باید از ظرفیت خود برای مقابله به مثل فرهنگی و مقابله با این تهاجم گسترده استفاده نمی کنند.

او اظهار داشت: برغم تمام محدودیت های اعتباری در دولت کمبود اعتبار در دستگاه های فرهنگی شهرستان نمی تواند بهانه قابل قبولی در اجرای برنامه های فرهنگی پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و نفوذ فرهنگ بیگانه در جامعه باشد.

وی همچنین با اشاره به تاخیر در اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از سوی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: در حالی که خیلی وقت پیش امتحانات دوره ابتدایی تمام شده و تابستان نیز آغاز شده کانون اقدام به برگزاری جلسه هماهنگی برای چگونگی پرکردن اوقات فراغت جوانان در روزهای اخیر کرده که این کار نمونه ای از بی توجهی به آسیب های اجتماعی تهدید کننده نسل جوان و امروزی است.

او با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در جامعه افزود: توجه به محتوای برنامه‌ها و برنامه ریزی درست برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سطح آسیب های اجتماعی تهدید کننده نسل آینده ساز کشور را کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام سید محسن محسنی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز از فعالیت ۲۵۰ هیات مذهبی زیر نظر شورای هیات های مذهبی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ موسسه قرآنی شهری همراه با ۹ کانون قرآنی روستایی وابسته به این اداره در توسعه فعالیت های قرآنی در این شهرستان فعالیت دارند.

او افزود: افزایش هزینه‌ها، برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی و مذهبی در ایام و مناسبت ها را مشکل کرده ولی با این حال توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغان مذهبی در دستور کار این اداره قرار دارد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

نظر شما