شناسهٔ خبر: 33705326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه اتهامات علیه دمشق و مسکو درباره حملات در استان ادلب را رد کرد

نماینده روسیه در شورای امنیت با انتقاد از برخی نتیجه‌گیری‌ها بر اساس اطلاعات غیرموثق و تایید نشده، تأکید کرد که نیروهای دولتی سوریه و نیروهای هوا-فضای روسیه تنها به مواضع تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب حمله می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه، ازجمله در سوریه، اعلام کرد که نظامیان روسی مستقر در سوریه تنها به تاسیساتی که بر اساس اطلاعات دقیق و شناسایی شده،  از سوی تروریست‌ها مورد استفاده قرار می گیرند، حمله می کنند.

این دیپلمات بلندپایه تاکید کرد: «نیروهای دولتی سوریه و نیروهای هوا-فضای روسیه منحصراً بر اساس اطلاعات تایید شده به تاسیسات متعلق به تروریست‌ها حمله می کنند. در این رابطه ما بار دیگر از دبیرخانه سازمان ملل و سازمان‌های متخصص در این رابطه، ازجمله سازمان جهانی بهداشت، می‌خواهیم تا بر اساس اطلاعات غیرموثق و تایید نشده در این باره قضاوت نکنند. داده‌ها در این باره باید از منابع قابل اطمینان و غیرسیاسی به دست آیند و این اطلاعات باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بعد درباره آنها نتیجه گیری کرد. متاسفانه فعلا تردیدهای جدی در رابطه با منابع و روش دستیابی به اطلاعات در این باره وجود دارد.»

نماینده روسیه تاکید کرد: «مواضع مسکو در این باره غیرقابل تغییر است. ما به تلاش خود برای بازگشت صلح و امنیت به سوریه ادامه خواهیم داد و این مسئله را هم از لحاظ ملی، هم به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت و یکی از شرکت کنندگان در مذاکرات سه‌جانبه آستانه وظیفه خود می‌دانیم تا تهدیدات تروریستی در خاک سوریه را از بین ببریم و کمک‌های انسان دوستانه به این کشور را گسترش داده و روند سیاسی حل و فصل اوضاع در سوریه را به جلو هدایت کنیم.»

در همین رابطه، "آلکسی باکین" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه در ارتباطی ویدیویی از دمشق که در جریان نشست شورای امنیت صورت گرفت، اعلام کرد که روسیه با قاطعیت تمامی اتهامات در رابطه با حملات غیرانتخابی به اهداف در استان ادلب سوریه را تکذیب می‌کند.

این مقام نظامی روس گفت: «ما دائماً در معرض اتهامات وارده از سوی برخی از کشورها هستیم که سوریه و روسیه را متهم به تشدید وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب می کنند و در عین حال چشمان خود را به روی اقدامات گروه‌های تروریستی و افراطی در این منطقه بسته‌اند. ما تمامی این اظهارات صورت گرفته درباره حملات بی رحمانه و غیرانتخاب شده نیروهای دولتی و نیروهای هوا-فضای روسیه در استان ادلب را تکذیب می‌کنیم.»

انتهای پیام/

نظر شما