شناسهٔ خبر: 33702325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری نیروی های امنیتی مصر با تروریست ها ۱۳ کشته برجای گذاشت

تهران - ایرنا - منابع امنیتی مصر بامداد چهارشنبه گزارش دادند که در درگیری نیروهای این کشور با تروریست های مسلح در استان سینای شمالی مصر، ۱۳ تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه های مصری، این منابع که به نامشان اشاره نشده است، گزارش دادند که هفت تن از کشته شدگان را عناصر تروریستی و ۶تن دیگر را نیروهای امنیتی مصر تشکیل می دهند.

منابع مصری اعلام کردند: در میان تروریست های کشته شده، دو عامل انتحاری دیده می شود که کمربند انفجاری بر تن داشتند و پیش از انجام عملیات تروریستی، در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

برخی منابع دیگر نیز از کشته شدن یک عامل انفجاری خبر می دهند که قصد داشت خود را در نزدیکی مسجد "الرفاعی" در مرکز شهر العریش منفجر کند.

در همین راستا، منابع امنیتی مصر همچنین از دفع سه حمله همزمان به ایست پست و بازرسی در شهر العریش خبر دادند.

بدنبال این حملات، بسیاری از مراکز تجاری و خیابان های شهر العریش بسته شد و نیروهای امنیتی منطقه را محاصره و جستجوی تروریست ها ادامه یافت.

آخرین حمله به نیروهای امنیتی روز شنبه اول تیرماه صورت گرفت. زمانی که یک ساختمان در حال ساخت متعلق به نیروهای امنیتی مصر در اطراف فرودگاه العریش هدف حمله قرار گرفت و در جریان آن چهار غیرنظامی کشته و ۶تن دیگر زخمی شدند.

شبه جزیره سینا حدود ۶۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و از شمال به دریای مدیترانه و از جنوب به دریای سرخ مشرف است.

فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی مصر متمرکز است اما این گروه‌ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر انجام می‌دهند.

خطرناک‌ترین این گروه‌ها، گروه موسوم به «ولایت سینا» است که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

این حملات از زمان سرنگونی «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین مصر در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) تشدید شده است.

نظر شما