شناسهٔ خبر: 33702312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شاوردی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو؛

خدمات حمایت از مالکیت فکری به دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌شود / حمایت ۱۷۰ میلیون تومانی برای ثبت پتنت در اروپا

مدیر توانمندسازی صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی گفت:برای حمایت از مالکیت فکری شرکت‌های دانش بنیان خدمات جدیدی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار فناوری دانشجو در خصوص نوع خدمات توانمندسازی که به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، اظهار کرد: خدمات توانمندسازی صندوق از نوع حمایت‌های غیر مالی به حساب می‌آید و در واقع به شکل یک خدمت است.

شاوردی در خصوص انواع خدماتی که توسط صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، گفت: این خدمات در چند دسته شامل خدمات آموزش مشاوره خدمات عارضه یابی حمایت از اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌ها حفاظت از مالکیت فکری حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی حضور در هیئت‌های خارجی حضور در نمایشگاه‌های دائمی محصولات دانش‌بنیان در خارج از کشور حمایت از برگزاری رویداد‌های تبادل فناوری و رویداد‌های ارائه به سرمایه گذار شبکه سازی عضویت در مراکزی مثل اتاق بازرگانی یا انجمن‌های صنفی می‌شود.

مدیر توانمندسازی صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی، افزود: حفاظت از حقوق مالکیت فکری بحثی است که امسال روی آن به صورت جدی کار خواهیم کرد و بیشتر مربوط به بحث ثبت اختراع داخلی و خارجی، ثبت نشان تجاری داخلی و خارجی و ثبت طرح صنعتی داخلی و خارجی است؛ این خدمت تا به امروز در حوزه توانمندسازی ارائه نشده بود که امسال به این بخش اضافه شده است و ما بخشی از هزینه‌های ثبت را پرداخت خواهیم کرد.

شاوردی تصریح کرد: همه خدمات توانمند سازی از طریق کارگزاران صندوق به شرکت‌ها ارائه می‌شود؛ در حال حاضر کارگزاران انتخاب شده‌اند تا این خدمات را ارائه کنند و شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت نمایند.

وی در خصوص حمایت‌های مادی از ثبت پتنت‌ها نیز گفت: برای ثبت پتنت خارجی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ به طور مثال ثبت پتنت برای آمریکا ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

مدیر توانمندسازی صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین برای ثبت پتنت در اروپا و سایر کشور‌ها نیز تا سقف ۱۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین مصوبات صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از هرکدام از شرکت‌های دانش بنیان یا افراد متناسب با هزینه خدمت سقفی برای آن در نظر گرفته‌ایم.
 
شاوردی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های خصوصی  و خدمات تجاری‌سازی است، گفت: اولین خدمتی که به شرکت‌های دانش بنیان ارئه می‌شود بحث آموزش است؛ طی این مدت در حوزه آموزش خدماتی همچون آموزش، خدمات یادگیری کارگزاران، شرکت‌های تجاری‌سازی و صندوق‌های پژوهش و فناوری بوده و حدودا ۶۰۰ میلیون تومان طی ۴ سال برای آموزش اختصاص یافته است.
 
وی در خصوص خدمات مشاوره‌ای نیز خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از جلسات مشاوره تخصصی در حوزه‌های مختلف مانند بازاریابی، تجاری‌سازی، تأمین مالی، مالیات و... با ۹۰ درصد حمایت صندوق و هر ماه حداکثر ۳ جلسه مشاوره استفاده نمایند.
 

نظر شما