شناسهٔ خبر: 33702150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران خبر داد:

آغاز عملیات بازسازی۲۰۰ مدرسه در استان تهران

خبرگزاری میزان- علی شهری با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ مدرسه در استان تهران تعمیر و بازسازی می‌شود گفت: هم اکنون این عملیات با کمک اداره کل نوسازی استان تهران آغاز شده است. تاریخ انتشار: 03:00 - 05 تير 1398

صاحب‌خبر -

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درخصوص وضعیت استحکام مدارس کشور اظهار کرد: وضعیت استحکام مدارس بعد از طرح مقاوم سازی و بازسازی از حالت دو سوم غیرمستحکم و یک سوم مستحکم کاملا معکوس شده و به کمتر از یک سوم غیرمستحکم رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور در همه استان‌ها و به ویژه استان تهران غیرمستحکم هستند، اما همچنان نیازمند تخصیص اعتباری و کمک‌های خیرین مدرسه ساز هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: اگر کمک‌های خیرین مدرسه ساز نبود وزارت آموزش و پرورش هم اکنون با چالش‌ها و مشکلات بیشتری دست به گریبان بود.

وی افزود: ۵۰ درصد از مدارسی که بهره برداری می‌شوند با مشارکت و کمک و همت خیرین است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات فضای آموزشی کشور به حوزه تعمیر مدارس اختصاص پیدا می‌کند گفت: فصل تابستان بهترین زمان برای تعمیر و نوسازی و بازسازی مدارس است.

شهری با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ مدرسه در استان تهران تعمیر و بازسازی می‌شود گفت: هم اکنون این عملیات با کمک اداره کل نوسازی استان تهران آغاز شده تا مدارس قبل از شروع سال تحصیلی جدید آماده فعالیت دانش آموزان می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به آخرین اقدامات برای بازسازی مدارس سیل زده عنوان کرد: سازمان نوسازی مدارس وضعیت سه استان سیل زده را رصد می‌کند. آخرین اقدام در این راستا برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز بود که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از خیرین جمع آوری شد.

شهری افزود: هم اکنون عملیات اجرایی این مدارس آغاز شده و امیدواریم با تلاش سازمان نوسازی مدارس و ادارت کل آموزش و پرورش بازسازی مدارس سیل زده به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما