شناسهٔ خبر: 33702123 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس سابق سازمان ملل: آمریکا برای مذاکره حسن نیت ندارد

تهران- ایرنا- کارشناس سابق سازمان ملل در مورد تحریم های غیر قانونی آمریکا گفت: واشنگتن برای مذاکره با ایران حسن نیت ندارد و بلوف می زند.

صاحب‌خبر -

به دنبال اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران «آلفرد موریس» کارشناس سابق سازمان ملل در حوزه  توسعه نظام بین المللی دموکراتیک و عادلانه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: آمریکا در حالی خواستار مذاکره در مورد مساله هسته ای با ایران است که این کشور هیچ حسن نیتی در برابر ایرانیان ندارد.

وی در ادامه افزود: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نه تنها غیرقانونی بلکه غیر منطقی هستند و در نهایت باید گفت که بر دیپلماسی ترامپ تاثیر گذار خواهد بود.

موریس خاطر نشان کرد، سیاست، هنر فریب دادن و فریب خوردن است و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر خارجه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهان مذاکره نیستند بلکه تنها خواهان نشان دادن سیاست قلدرمابانه خود در جهان هستند.

وی در مورد تصمیم اخیر ترامپ در برابر سرنگونی پهپاد توسط ایران گفت، به این ادعاهای ترامپ مبنی بر اهمیت دادن به جان افراد بی گناه توجه نکنید زیرا وی بلوف می زند.

موریس افزود، از آنجا که ترامپ فردی بلوف زن است شاید در آینده کشوری غیر از ایران مانند چین در مقابل بلوف های وی قد علم کند.

این سخنان در حالی منتشر شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه با صدور فرمان اجرایی جدیدی، تحریم‌هایی را علیه ملت ایران اعمال کرد تا ایران به میز مذاکره باز گردد.

ترامپ با تکرار اتهامات و لفاظی های خود علیه ایران؛ گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح اتمی دست یابد.

نظر شما