شناسهٔ خبر: 33702117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چهار پلیس عراقی بر اثر انفجار بمب کشته شدند

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع امنیتی از انفجار یک بمب در نزدیکی شهر «کرکوک» و کشته شدن چهار نیروی پلیس عراق خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «رویترز»  به نقل از دو منبع امنیتی نوشته است که روز سه‌شنبه انفجار یک بمب در نزدیکی شهر نفت‌خیز «کرکوک» به کشته شدن دستکم چهار نیروی پلیس عراق منجر شده است.

بر اساس این گزارش، این انفجار در نزدیکی یک روستا واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب کرکوک و در مرز بین دو منطقه «رشاد» و «داقوق» رخ داده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمبگذاری را بر عهده نگرفته است، اما هسته‌های کوچک باقی‌مانده از گروه تروریستی داعش در این منطقه فعال هستند.

با وجود آنکه نزدیک به دو سال است که خلافت داعش در عراق فرو ریخته و این گروه دیگر هیچ بخشی از این کشور را تحت کنترل خود ندارد، اما هسته‌ای باقی‌مانده این گروه همچنان به صورت پراکنده دست به عملیات‌های تروریستی و بمبگذاری می‌زنند.

روز دوشنبه هم افراد مسلح ناشناس در روستایی در ۶۵ کیلومتری جنوب غرب کرکوک به سمت مردم تیراندازی کردند. در آن حادثه سه نفر از ساکنان روستا کشته شدند. هرچند مسئولیت آن حمله را نیز هیچ گروهی بر عهده نگرفت، اما پلیس عراق اعلام کرد معتقد است آن حمله نیز توسط داعش انجام گرفته است.

انتهای پیام/ق

نظر شما