شناسهٔ خبر: 33702102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

پولادی تشریح کرد:

طرحی برای کاهش هزینه راه‌اندازی و تعمیر نگهداری رله‌های برق

دانشجوی دکتری پژوهش‌محور برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت توجه به مدیریت انرژی، ویژگی‌های طرح خود برای کاهش هزینه راه‌اندازی و تعمیر نگهداری رله‌های برق را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

علی‌رضا پولادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان درباره طرح برون‌دانشگاهی خود با موضوع مدیریت انرژیاظهار کرد: طرح برون‌دانشگاهی این‌جانب به شماره  ٢۴٠٠٣ و ٢٣٧١۵  در جلسه پیش‌دفاع و پروژه ساخت دستگاه مورد تأیید داوران قرار گرفته است و مقاله Q1 در ژورنال علمی IEEE SYSTEM JOURNAL مربوط به این طرح پذیرش و چاپ شد.

وی افزود:  AVR  یا همان تنظیم‌کننده اتوماتیک ولتاژ که در پست‌های توزیع برق به‌منظور کنترل ولتاژ خروجی با استفاده از تپ چنجر مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند این امکان را برای ما فراهم کند که تغییر ولتاژ، جریان و فاکتورهای قدرت را کنترل کنیم.

دانشجوی دکتری پژوهش‌محور رشته برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: به‌عنوان مثال با افزایش مصرف‌کننده در محدوده شهری می‌توان با دو یا بیش از دو ترانس، خدمات برق‌رسانی را افزایش داد؛ زیرا هر ترانس تا قدرت معینی می‌تواند پاسخ دهد که اکنون فقط می‌توان دو ترانس را در کنار هم قرار داده و از آن دو به کمک رله‌های AVR موجود به‌صورت موازی استفاده کامل کرد.

پولادی با بیان اینکه در زمان اضافه‌شدن ترانس سوم یا بیشتر این رله‌ها دیگر عملکرد مطلوبی نخواهند داشت، گفت: مورد دیگر این است که با توجه به مکانیزه شدن پست‌های توزیع برق باید شرایطی مهیا شود که اطلاعات را با اتصال این رله‌ها به سیستم اتوماسیون برق، انتقال داد  تا گامی در هوشمندسازی شبکه‌های AVR  رله‌های برق موجود برداشته شود.

وی با بیان اینکه اجرای موارد این طرح  باعث کاهش هزینه راه‌اندازی و تعمیر نگهداری رله‌های موجود می‌شود، تصریح کرد: افزایش طول عمر ترانس‌ها، افزایش قابلیت اطمینان سیستم، افزایش کلاس دقت ترانس‌ها در زمینه اندازه‌گیری و مدیریت پیک بار ازجمله مزیت‌های دیگری هستند که برای این طرح می‌توان نام برد.

دانشجوی دکتری پژوهش‌محور رشته برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: با توجه به طرح توسعه پست‌های توزیع برق و امکان اضافه‌کردن مصرف‌کننده به خطوط انتقال، اقدام به ساخت دستگاهی کرده‌ام که با اتصال به رله‌های  AVR برای کنترل بیش از دو ترانس این امکان را به ما بدهد که در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه به مقوله مورد نظر رسیده و از طرفی این امکان را فراهم می‌کند که خطاهای اندازه‌گیری که توسط اپراتورها انجام می‌گیرد و اندازه‌گیری‌های چند مرحله‌ای را کاهش بدهد و وسایل اندازه‌گیری که در چند مرحله نصب شده‌اند را جمع‌آوری کند که این امر باعث کاهش هزینه‌های جانبی می‌شود.

پولادی با تأکید بر اهمیت توجه به مدیریت انرژی ادامه داد: مبحث مدیریت انرژی نیازمند به ارتباط کامل سیستم‌های اندازه‌گیری و کنترل آن با مرکز کنترل اصلی دارد که با تحقق این پروژه می‌توان تمام اطلاعات رله‌ها را به بالا دست انتقال داده و از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/4062/

نظر شما