شناسهٔ خبر: 33701973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چهره قاتل مشخص نیست

پرسپولیس گلزن ندارد و در بازار ایران هم مهاجم ایده‌آلی در دسترس نیست

در شرایطی که همه حواس مدیران پرسپولیس به انتخاب سرمربی است، خط حمله این تیم از بازیکن خالی شده و معلوم نیست چه کسی قرار است بار گلزنی را در فصل آینده برای سرخپوشان به دوش بکشد.

صاحب‌خبر -

پرسپولیسِ برانکو طی ۴سال قهرمانی‌های متعددی به دست آورد و یکی از دلایل این قهرمانی‌ها خط حمله‌ای بود که طی ۳فصل از این ۴فصل آقای گل لیگ‌برتر را هم معرفی کرد. تیم برانکو در خط حمله با حضور بازیکنانی مانند طارمی و علیپور یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را در اختیار داشت. سرخپوشان در لیگ پانزدهم با ۵۰گل، در لیگ شانزدهم با ۴۶گل ودر لیگ هفدهم با ۴۸گل توانستند بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دهند و در این بین طارمی ۲بار و علیپور یک بار آقای گل لیگ شدند.

با این حال در لیگ هجدهم با وجود قهرمانی پرسپولیس، این تیم تنها ۳۶گل به ثمر رساند تا برانکو با بردهای اقتصادی قهرمانی سوم خود را جشن بگیرد. سرمربی فصل گذشته سرخپوشان اعتقاد داشت هر تیمی باید یک مهاجم «قاتل» داشته باشد تا به سادگی از کنار فرصت‌های گلزنی عبور نکند.

اما امروز در شرایطی که مدیران باشگاه هنوز نتوانسته‌اند جانشین برانکو را انتخاب کنند و فعلا در ترکیه حضور دارند، اوضاع خط حمله سرخپوشان هم در بدترین شرایط خود قرار دارد. علی علیپور که در ۲سال گذشته توانسته بود جای خالی طارمی را پر کند -البته به‌جز نیم‌فصل دوم فصلی که گذشت- در حال حاضر با پیشنهاد خوبی از بلژیک روبه‌رو شده و با توجه به اینکه تنها یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد باشگاه تصمیم گرفته با جدایی او موافقت کند.

از سوی دیگر مسئولان باشگاه پرسپولیس در پایان فصلی که گذشت تلاش زیادی برای بازگشت طارمی انجام دادند اما به نظر می‌رسد این بازیکن همچنان به دنبال حضور در اروپا است و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد طارمی فعلا به ایران باز نخواهد گشت. بودیمیر مهاجم کروات پرسپولیس هم بعد از بازگشت به کرواسی با شکایت به فیفا به دنبال فسخ قرارداد خود و دریافت تمام مطالبات است تا به این ترتیب خط حمله پرسولیس از بازیکن خالی شود. این خط حمله در حال حاضر حتی یک گلزن متوسط هم در اختیار ندارد چه برسد به قاتلی که برانکو از آن نام می‌برد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس حتی اگر بتوانند مربی خوبی را جذب کنند این مربی بدون مهاجم کاری از پیش نخواهد برد و این در شرایطی است که در لیگ ایران هم به نظر نمی‌رسد مهاجم کامل و ایده‌آلی برای خرید وجود داشته باشد. قطعا مدیران باشگاه باید یک بار دیگر به سراغ مهاجمی خارجی بروند. هرچند که آنها هنوز در خیالات خود امیدوار به بازگشت طارمی و امیری هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما