شناسهٔ خبر: 33701740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ریشه اغلب پرونده‌های دادگستری شهرستان به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی است

دادستان بردسکن ریشه اغلب پرونده های وارده به دادگستری این شهرستان را به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

دادستان بردسکن ریشه اغلب پرونده های وارده به دادگستری این شهرستان را به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد.

احمد فرزانه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: هر چند مردم شریف شهرستان از لحاظ فرهنگی غنی هستند اما یکی از علل اصلی تهاجم فرهنگی فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای است که زمینه ساز بدحجابی و اختلافات خانوادگی و برخی بداخلاقی ها  شده است.

وی بی توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی و اقتصادی را بستر ساز آسیب های اجتماعی در جامعه و در نتیجه زمینه بروز ارتکاب جرائم دانست.

وی رویکرد دستگاه قضا در سال 98 را حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی و اجرای عدالت و احقاق حق و مبارزه با  ظلم و ستم و حمایت از مظلوم و رسیدگی جدی و قانونمند به پرونده های در حوزه فساد و بر هم زنندگان نظم و امنیت بیان کرد.

دادستان بردسکن اظهارداشت: متاسفانه فقر اقتصادی باعث شده است آمار سرقت ها و جرایم علیه اموال افزایش پیدا کند و به شهروندان توصیه می‌کنم که در این زمینه با مراجع انتظامی همکاری لازم را داشته و هرگونه مورد مشکوک را در محل زندگی خود به پلیس گزارش دهند و نکات ایمنی را در نگهداری از اموال خود رعایت کنند.

وی به برخی از آسیب ها در حوزه ادارات اشاره کرد و گفت: مدیران ادارات باید در حوزه کاری خود الگو  و نمونه باشند نه اینکه متاسفانه مبتلا به یکسری آسیب ها باشند که باعث نارضایتی مراجعه کنندگان و پرسنل اداری خود شوند.

فرزانه عنوان کرد: خوشبختانه طی سال های گذشته در توسعه دادگستری و تامین بخشی از کادر قضایی و اداری توجه ویژه ای مدیریت استان به شهرستانها من جمله این شهرستان داشتند ولی هنوز هم دادگستری بردسکن با کمبود  کادر قضایی و اداری مواجه است.

وی این خبر را هم داد که دادگستری بردسکن با برگزاری جلسات متعدد پیشگیری ازجرم در سال گذشته نسبت به سال 96  توانست 3 درصد کاهش موجودی پرونده ها را داشته باشد که امید است در سال جاری با اتحاد و همدلی مجموعه شهرستان بتوانیم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم گام های بیشتری را برداریم.

انتهای پیام

نظر شما