شناسهٔ خبر: 33701644 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابراز رضایت استانداران استان‌های سیل زده؛

شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات به سیل زدگان

استانداران استان‌های سیل زده از شتاب گرفتن عقد قرارداد بانک‌ها و پرداخت تسهیلات ابراز رضایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، عزیز الله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ارزیابی ها مستمر انجام می شود چون خانه هایی هستند که به علت سیل در ظاهر آسیبی ندیده بودند اما الان با سست شدن پی و بنیاد آنها دچار آسیب شده اند.

مهدیان از این که کار عقد قراردادها در بانک سرعت گرفته است ابراز خشنودی کرد و افزود: بانک ها اگر مثل بنیاد مسکن و هلال احمر از استان های مجاور کمک بگیرند کارها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

شریعتی استاندار خوزستان نیز از شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات ابراز رضایت کرد و درباره میزان آسیب های وارده به زمین های کشاورزی گفت: 213 هزار هکتار از زمین های کشاورزی زیر آب رفت که 205 هزار هکتار از آب خارج شده و 8 هزار هکتار باقی مانده است که در تلاشیم آن را هم خارج کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به این که امکان هدایت آب به کانون های ریزگرد در برخی مناطق وجود دارد افزود: بخش عمده ای از تالاب های جنوب شرق اهواز که از کانون های ریزدگرد بودند هم اکنون پرآب و مرطوب اند.

حق شناس استاندار گلستان نیز با ابراز رضایت از روند عقد قراردادها در بانک ها گفت: کار صدور پروانه ها در شهرداری از 50 به 500 واحد رسیده است و تا پایان هفته به 800 واحد خواهد رسید.
حق شناس با بیان این که 146 بنگاه اقتصادی در سیل آسیب دیده اند افزود: میزان خسارت این واحدها 244 میلیارد تومان برآورد شده است که هفته گذشته با کمک بانک ها 23 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد و تا پنج شنبه نیز 27 میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد.

خادمی استاندار لرستان نیز درباره مهندسی رودخانه ها و ساخت دیوارهای محافظ گفت: ساخت دیوارهای محافظ به بنیاد مسکن و وزارت نیرو سپرده شده که کارهای طراحی آن در حال انجام است اما تاکنون متاسفانه هنوز شروع نشده، زیرا که اولویت، ساخت خانه هاست.

وی درباره توزیع اقلام و کالاهای خانگی به سیل زدگان نیز افزود: با نظارت هایی که ستاد اجرایی حضرت امام و نمایندگی ولی فقیه و فرمانداری ها انجام می دهند امکان این که فردی 2 بار کالا و اقلام لوازم خانگی بگیرد وجود ندارد، زیرا هر فردی که کالا دریافت می کند اسم و مشخصاتش در سامانه استانداری ثبت می شود.

نظر شما