شناسهٔ خبر: 33701161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته‌ی خبری| دستگیری بزرگ‌ترین سارق و زورگیر یزد/ حمایت از مواضع آیت‌الله ناصری/ انتصاب جوان‌ترین فرمانده سپاه استانی در یزد

در بخش بسته‌ی خبری سه‌شنبه 4 تیرماه، مهم‌ترین اخبار استان یزد در روزی که گذشت را مرور و بررسی کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بخش بسته خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار روز سه‌شنبه ۴ تیرماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است:

*حمایت تمام‌قد کاربران شبکه‌های اجتماعی از مواضع آیت‌الله ناصری

آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بعد از مواضع انقلابی و قاطع در قبال تحرکات هنجارشکنانه چون برگزاری فشن شو، اجبار به برداشتن چادر دختران در دانشگاه و دوچرخه‌سواری بانوان در یزد مورد هجمه برخی جناح‌ها و جریانات خاص قرار گرفت تا شاید با سیاه نمایی این مواضع را کمرنگ‌تر کنند اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توییتر به حمایت و دفاع از مواضع آیت‌الله ناصری پرداختند.

کاربران با بیش از ۱۱ هزار توییت با هشتگ یار امام نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به پرمحتواترین موضوع در کل توییتر فارسی امروز تبدیل کردند.

*انتصاب جوان‌ترین فرمانده سپاه استانی در یزد

شنیده‌ها حاکی است بعد از انتصاب سردار جمیری به‌عنوان فرمانده سپاه حفاظت کشور، قرار است سرهنگ رضا پورشمسی جانشین فعلی فرمانده سپاه الغدیر، فرماندهی این سپاه استانی را عهده‌دار شود./یزد رسا

*آب‌رسانی سیاربه بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: هرچند امسال شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم اما همچنین از ۳۳۰ روستای استان،۲۰۰ روستا آب‌رسانی از طریق سیار انجام می‌شود که بیشتر این روستاها در شهرستان‌های تفت و مهریز هستند.

فاتحی همچنین گفت: متأسفانه مصرف آب شرب دراستان یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک ۱۵ درصد رشد داشته است.

*۱۲ ایستگاه هواشناسی استان یزد خودکار شدند

مدیرکل هواشناسی استان یزد بابیان این‌که تاکنون تمام ۱۱ ایستگاه سینوپتیک استان یزد خودکار سازی شدند، گفت:‌ ایستگاه اسفند آباد به‌عنوان دوازدهمین ایستگاهی است که به سامانه خودکار هواشناسی مجهز شد. 

برهانی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دو ایستگاه هواشناسی خودکار کشاورزی در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

*تعداد مراکز معاینه فنی در شهر یزد افزایش می‌یابد

دبیر ستاد معاینه فنی خودروهای سبک شهرداری یزد از افزایش تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در سطح شهر یزد خبر داد.

*تشدید کنترل ترافیک و سرعت غیرمجاز در محور‌های مواصلاتی استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: گشت‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه را در سه ماه تابستان افزایش می‌دهیم.

علی علیخانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به شروع سفر‌های تابستانی گفت: گشت‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه را در سه ماه تابستان افزایش می‌دهیم تا مسافران با امنیت کامل و در بستر مناسب به سفر‌های خود ادامه دهند.

*پیش‌بینی افزایش روستاهای نیازمند آب‌رسانی سیار در تفت

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان تفت با اشاره به تأمین آب حدود ۷۰ روستای این شهرستان به شیوه  سیار، گفت: افزایش این تعداد روستاها با توجه به شیوه کنونی مصرف آب دور از انتظار نیست.

*راه‌اندازی ‌شش مرکز نوآوری مزیت دار در یزد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد ضمن تأکید بر پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان از ایجاد حداقل شش مرکز نوآوری در حوزه‌های مزیت دار استان با محوریت منطقه ویژه علم و فناوری خبر داد./ایسنا

*تداوم افزایش قیمت سیب‌زمینی در یزد

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار یزد: به‌جز قیمت سیب‌زمینی که این روزها شاهد افزایش آن هستیم سایر اقلام میوه و تره‌بار در دو هفته گذشته کاهش ۲۰ درصدی داشته و همچنان نیز شاهد کاهش آن نیز خواهیم بود.

مشرف با اشاره به اینکه کاهش کشت سیب‌زمینی در کشور منجر به افزایش قیمت آن شده است افزود: با برداشت سیب‌زمینی خاکی همدان این مسئله نیز حل خواهد شد.

*نرخ تورم خوراکی‌ها در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری

درحالی‌که نرخ تورم ماهانه در کشور کاهشی است، شیب تورم خوراکی‌ها در یزد همچنان رو به افزایش است.

هرچند بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ‌های تورمی گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های استان یزد در خرداد ۹۸ در مقایسه با بهمن و اسفند ۹۷ دیگر در صدر کشور نیست./دکتر علوی راد

*ویلاسازی افسارگسیخته در دل باغات تفت

کانال‌های تفت با تیتر «احمدآباد تسلیت» خبر از نابودی سلول سبز دیگری از باغشهر تفت به مساحت حدود ۶۰۰ متر دادند

مردم تفت می‌گویند که در این شرایط، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری و دیگر مسئولین تفت، چرا در مقابل پیشروی تدریجی و مرگ‌آسای ویلاها در باغات تفت ساکت‌اند؟!

متأسفانه هرروز تفتی‌ها شاهد تخریب باغات و رشد نامتعارف ویلاها در این باغشهر هستند./تفت آنلاین و گلنار

*اهدای خون ۱۰ هزار یزدی در سه ماه نخست امسال

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به میانگین بالاتر از کشور اهدای خون در این استان، اعلام کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۰ هزار نفر در استان یزد اهدای خون کردند.

* ۱۵ تیر آخرین‌مهلت زدی ها برای شرکت در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

مردم یزد تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند برای کنترل فشارخون خود به پایگاه‌های ثابت و سیار شهری و روستایی مراجعه کنند.

مردم یزد برای اندازه‌گیری رایگان فشارخون خود کافی است با داشتن کد ملی در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی ثابت و سیار کنترل فشارخون حضور یابند. /اجتماعی یزد

*دستگیری بزرگ‌ترین سارق و زورگیر یزد

رئیس پلیس آگاهی یزد: یکی از مجرمان سابقه‌دار که به ۳۰ فقره سرقت منزل، مغازه، لوازم داخل خودرو و ۱۰ فقره زورگیری از شهروندان استان با تهدید سلاح سرد اقدام کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

کشف محموله هشت‌میلیاردی فرش سرقتی در اردکان

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: مأموران کلانتری مرکز این شهرستان هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر و استعلام متوقف کردند.

سرهنگ صادقیان افزود: پس از استعلام از مرکز فوریت‌های پلیسی، مشخص شد که خودرو به علت سرقت محموله فرش در استان قم دارای دستور توقیف است که بلافاصله راننده دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد.

مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۰۰ تخته فرش سرقتی را کشف کردند. کارشناسان ارزش این محموله فرش‌های دست‌بافت را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند

*هشدار رئیس پلیس یزد در خصوص کلاه‌برداری با شگرد پیامک قطع یارانه نقدی

رئیس پلیس فتای استان یزد: سودجویان اخیراً، در شگردی جدید پیامکی به شهروندان ارسال می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند، برای جلوگیری از قطع یارانه نقدی، به سایتی مراجعه کنند.

سرهنگ ابوطالبی افزود: به‌محض مراجعه فرد به این سایت جعلی، اطلاعات کارت‌بانکی او را به سرقت می‌برند و حساب او را خالی می‌کنند.

*ثبت خانه تاریخی فلسفی یزد در فهرست آثار ملی کشور

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد گفت: خانه فلسفی یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

*برگزاری بیستمین محفل طنز قندشکن در یزد با موضوع «غیرت در مورد زبان فارس»

رئیس حوزه هنری یزد: بیستمین محفل طنز قندشکن، چهارشنبه پنجم تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی برپا و پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

در کنار حضور شاعران و ادیبان یزدی، محمدحسین مهدویان شاعر و طنزنویس خوش‌ذوق کشوری نیز مهمان ویژه این برنامه خواهد بود.

*احراز هویت شهید جاویدالاثر اردکانی پس از ۳۷ سال

پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، پیکر طلبه شهید شعبانعلی عبداللهی با انجام آزمایش DNA احراز هویت و شناسایی شد.

پایان پیام/۹۰۰۱۷

نظر شما