شناسهٔ خبر: 33700063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح حافظان سلامت و هشدار در خصوص مصرف شیرینی جات

یکی از متخصصین تغذیه گفت: شکر نه تنها فاقد مواد غذایی مفید است بلکه از جذب کلسیم در لبنیات که برای بدن انسان بسیار ضروری و حیاتی است، جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،امید عبدی روز سه شنبه در همایش حافظان سلامت که در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه برگزار شد،گفت: پوسیدگی دندان، پوکی استخوان، تشدید آلزایمر، رشد نیافتن کودکان و کوتاهی قد، فشار خون، کاهش ضریب هوشی و حافظه از عوامل مهم مصرف شکر است که باید حساسیت و آگاهی جامعه را نسبت به مصرف آن بالا ببریم و هشدار دهیم.

او در ادامه با بیان اینکه در ایران در مصرف موادغذایی غیرسالم مانند شیرینی‌ها، نوشابه، نمک، روغن وچند برابر میانگین استاندارد جهانی بیشتر مصرف می‌کنیم، ولی در عوض در مصرف مواد غذایی مفید مانند لبنیات، سبزیجات  از میانگین جهانی در رتبه پایین‌تری هستیم.

عبدی با اشاره به استفاده روغن ترانس در تولید شیرینی‌ها و شکر در تولید آبمیوه از طرح حافظان سلامت برای جلوگیری از ورود این اقلام به بیمارستان‌ها حمایت کرد و افزود: این اقلام خود ۷۰ درصد ریشه بیماری‌ها هستند و آن‌وقت برای بیمار هم آن‌ها به عنوان سوغات آورده می‌شود.

طرح حافظان سلامت از ۱۵ تیرماه با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در بیمارستان‌های دولتی به منظور جلوگیری از ورود شیرینی و آبمیوه صنعتی به بیمارستان‌ها اجرا خواهد شد و هدف از اجرای این طرح، آگاهی رسانی به افراد جامعه در خصوص مضرات بی شمار مصرف شیرینی‌ها است.

انتهای  پیام/ز


طرح حافظان سلامت از ۱۵ تیرماه با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  اجرا می شود

برچسب‌ها:

نظر شما