شناسهٔ خبر: 33698988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تفاهم‌نامه جذب سرما‌یه‌گذار ‌‌در بندر چابهار را منعقد شد

گروه استان‌ها ــ تفاهم‌نامه همکاری جذب سرمایه‌گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: در راستای اجرای موافقتنامه چابهار و گسترش همکاری ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار و همچنین استفاده هرچه بیشتر تجار افغان از ظرفیت‌های بندر، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی این کشور به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور حسن همجواری دو کشور و توسعه ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افغانستان در زمینه حمل‌ونقل، جذب سرمایه‌گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار امضا شد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و ‌دریانوردی جهت همکاری با تجار افغانستان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایجادشده در بندر شهید بهشتی آمادگی کامل دارد. 

آقایی گفت: این اداره‌کل به‌منظور انجام فعالیت‌های مربوطه نسبت واگذاری دفتر فعالیت به بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار اقدام کرده، در ضمن بخش خصوصی افغانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار، جذب و انتقال کالای ترانزیتی از مسیر بندر چابهار به بازارهای هدف اقدام کند.

انتهای پیام/ش*

نظر شما