شناسهٔ خبر: 33698985 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گازرسانی به ۲۰۰ روستای جدید در کردستان

شرکت گاز استان کردستان در سال جاری گازرسانی به ۲۰۰ روستای جدید را جزو اهداف استراتژیک مد نظر داشته و شعار این شرکت کمتراز ۲ روز گازدار کردن یک روستا است که تحقق این امر باعث می‌شود استان کردستان برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی در ردیف استان‌های سبز قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله گری ، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال ۹۷ که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق،گفت: گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی نیازمند اجرای ۷۵۰ کیلومتر شبکه گذاری و نصب ۱۴ هزار علمک نیز بوده که با اتمام این پروژه ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی از ۸۷.۵ درصد فعلی به ۹۶.۴ درصد افزایش خواهد یافت.

احمد فعله گری بیان کرد: یکهزار و ۵۴۸ روستای استان کردستان قابلیت گازرسانی رادارند که برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۳۹۹ تمامی روستا‌های مد نظر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۴ روستا از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود :گازرسانی به صنایع نیازمند پکیچ گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی است که با حجم جایگزینی گاز به جای ۱۴ میلیون لیتر سوخت مایع همراه است  و این به عنوان یک راهبرد اساسی در رونق تولید  از برنامه‌های شرکت گاز استان کردستان در سال ۹۸ می باشد.

احمد فعله گری بیان کرد: در حال حاضر تعداد صنایع بهره‌مند از گاز طبیعی شامل ۲ هزار و ۱۸۰ مورد است که نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق و تعداد ۵۲ جایگاه CNG جزء این آمار هستند.

انتهای پیام / م

بهره مندی ۲ هزار و ۱۸۰ صنایع از گاز طبیعی در کردستان

برچسب‌ها:

نظر شما