شناسهٔ خبر: 33698956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

‌نایب رییس مجلس:

‌حل مشکل صنعت در گرو توجه ویژه قانونگذاران و مسوولان ارشد است

اصفهان - ایرنا - نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : با متمرکز شدن نگاه ویژه سیاستمداران، قانونگذاران و مسوولان ارشد به صنعت هر مشکلی این بخش قابل حل است.

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان شامگاه روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یکی از کارخانه های تولیدی لوازم خانگی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: مسوولان، رسانه ها و صدا و سیما بیش از پیش باید مردم را به خرید کالای ایرانی ترغیب کنند و بر اساس توصیه های رهبر معظم انقلاب اگر این باور باشد و از جنس ایرانی استفاده کنیم چرخه تولید شکل گرفته و تولید رونق خواهد گرفت.

وی با اشاره به بازدید خود از این شرکت تولیدی اضافه کرد: بهره گیری از تمام ظرفیت این شرکت ها به ویژه در زمان کنونی که دشمنان به دنبال تحریم ما هستند، می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند.

پزشکیان اظهارداشت: البته این شرکت ها می توانند با برنامه ریزی صحیح هزینه ها و قیمت تولید شده را پایین آورند تا مردم بتوانند از این فرصت بهتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: این شرکت در زمان حاضر ۳۰ درصد ظرفیت تولید خود را به کار گرفت و تصور می شود بیش از این توان تولید وجود داشته باشد و در صورتی که شرکت ها بتوانند از حداکثر توان تولیدی خود استفاده کنند به طور قطع قیمت تمام شده پایین تر خواهد آمد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به ویژه در این گرانی هایی که به واسطه کاهش واردات بر مردم تحمیل می شود، شرکت ها با استفاده از حداکثر سرمایه خود می توانند قیمت ها را کاهش دهند.

وی ادامه داد: وقتی ظرفیت ها، سرمایه گذاری، امکانات، مهارت، فرایند کار، استعداد و نیروی انسانی توانمند را مشاهده می کنیم خوشحال و با آگاهی از وضعیت سرمایه در گردش و نقدینگی پایین این شرکت ها بسیار ناراحت می شویم که باید با رایزنی با صاحبان چنین شرکت ها و مسوولان ببینیم چه راهکاری می توان در نظر گرفت.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این کارخانه و شرکت ها با زحمت بسیاری طراحی و پیاده شده است و باید ببینیم به چه نحو می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری داشت.

وی اضافه کرد: حضورم در اصفهان به منظور شرکت در اجلاس بین المجالس آسیایی است و با توجه به قولی که به مسوولان این کارخانه از قبل داده شده بود در این شرکت به همراه استاندار و یکی از نمایندگان اصفهان حضور یافتیم.

استاندار اصفهان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدیدهای هفتگی خود و معاونان از شرکت ها و شهرک های صنعتی اصفهان، گفت: این بازدید با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی است و خوشبختانه بیش از ۶۰ درصد مشکلات در این دیدارها برطرف می شود.

عباس رضایی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال رونق تولید اظهارداشت: همه تلاشمان بر طرف کردن موانع تولید است و البته مشکلات برخی شرکت ها از طریق رایزنی با بانک ها، نهادهای دیگر و مطرح شدن در جلسات ستاد تنظیم بازار و جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می شود که مجموعه ظرفیت های استان در این زمینه هماهنگ هستند.

افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارند که با اشتغالزایی ۲۶۲ هزار نفر دارای سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال هستد.

۶۰۲۶/‏۷۱۳۴

 

نظر شما