شناسهٔ خبر: 33698509 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــر

صاحب‌خبر -

 معماي شماره 10

فرشاد يا مهدي؟

فرشاد احمدزاده بعد از يک فصل دوري از پرسپوليس به باشگاه سابقش برگشت و قرارداد 3 ساله‌اي با سرخپوشان امضا کرد. احمدزاده پيش از سفر به لهستان شماره 10 پرسپوليس بود و جدايي‌اش باعث شد شماره 10 به شريفي برسد. حالا با بازگشت احمدزاده، دو مدعي براي شماره 10 وجود دارد. شريفي که يک فصل ديگر از قراردادش باقي مانده و البته کار خاصي در پرسپوليس نکرده و احمدزاده که خاطرات خوبي با پيراهن شماره 10 پرسپوليس دارد. احمدزاده براي رسيدن به پيراهن شماره 10 پرسپوليس بايد منتظر جدا شدن شريفي يا پايان قراردادش باشد و به همين دليل در روز ثبت قرارداد از شماره پيراهنش رونمايي نشد.

استراماچوني دو بازيکن استقلال را کنار گذاشت

آندره آ استراماچوني سرمربي ايتاليايي استقلال از آغاز تمرينات اين تيم عملکرد برخي از بازيکنان اين تيم را مورد ارزيابي قرار داده و در پست‌هاي مختلف بازيکنان را امتحان کرده است. استراماچوني طي روزهاي اخير به اين نتيجه رسيده که استقلال نياز به هافبک دارد و به همين دليل مجبور است چند بازيکن را از فهرست بزرگسالان تيمش خارج کند.

به طور مثال در پست دفاع چپ ميلاد زکي‌پور، آرمين سهرابيان و ميثم تيموري حضور دارند که سرمربي ايتاليايي قيد ميثم تيموري را زد تا در اين پست استقلال با 2 بازيکن ادامه بدهد.همچنين فرشاد محمدي مهر نيز ديگر بازيکني است که احتمالا از استقلال جدا خواهد شد. البته وي هنوز به صورت قطعي خواهان جدايي محمدي مهر نشده اما با توجه به تمديد قرارداد غفوري و همچنين جذب علي دشتي که توانايي بازي در پست دفاع و هافبک راست را هم دارد شايد محمدي‌مهر نيز طي چند روز آينده از جمع آبي پوشان جدا شود.

باور نکردني

کي‌روش و پاتوسي در رادار پرسپوليس

در حالي که هنوز سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس براي فصل آينده مشخص نشده، اما مسئولان اين باشگاه به دنبال جذب بازيکن هستند!در همين رابطه قرارداد جديدي با فرشاد احمدزاده به امضا رسيد و مذاکرات براي قرارداد با بازيکنان جديد هم ادامه دارد.

در روزهايي که صحبت از رفتن علي عليپور از پرسپوليس به گوش مي‌رسد،مسئولان پرسپوليس به دنبال جذب يک مهاجم هستند و به همين خاطر مذاکراتي را با برخي از مهاجمان ساير تيم‌هاي ليگ برتر آغاز کردند.

آياندا پاتوسي مهاجم فصل گذشته استقلال و کي‌روش استنلي مهاجم فصل پيش سپاهان دو بازيکني هستند که مدنظر مسئولان پرسپوليس قرار دارند و حتي برخي از ايجنت‌ها مذاکراتي هم با اين دو بازيکن داشته‌اند.

در روزهايي که مسئولان پرسپوليس براي تسويه حساب با بازيکنان فصل گذشته خود مشکلات مالي دارند مشخص نيست با چه پشتوانه مالي قصد جذب اين دو بازيکن خارجي را خواهند داشت.

برزيل به پاراگوئه خورد، آرژانتين به ونزوئلا

با پايان مرحله گروهي کوپا آمريکاي 2019 تيم‌هاي حاضر در يک‌چهارم نهايي رقباي خودشان را شناختند. در مرحله گروهي تيم‌هاي برزيل، کلمبيا و اروگوئه صدرنشين گروه‌هاي سه‌گانه شدند و ونزوئلا، آرژانتين و شيلي به‌عنوان تيم‌هاي دوم صعود کردند. پرو و پاراگوئه هم خوش‌شانس بودند که به‌عنوان بهترين تيم‌هاي سوم راهي مرحله بعد مي‌شوند.

به اين ترتيب در مرحله بعد برزيل به مصاف پاراگوئه خواهد رفت و در نيمه‌نهايي بايد با برنده جدال آرژانتين و ونزوئلا مصاف بدهد، ديداري که در صورت صعود سلسائو و آلبي‌سلسته فوق‌العاده هيجان‌انگيز خواهد شد. در سوي ديگر نمودار، کلمبيا با کي‌روش به مصاف شيلي قهرمان 2 دوره اخير خواهد رفت، ديداري که آن را حساس‌ترين و نزديک‌ترين بازي مرحله يک‌چهارم نهايي مي‌نامند. برنده اين بازي بايد در نيمه‌نهايي به مصاف برنده اروگوئه و پرو برود.

برنامه کامل مرحله يک‌چهارم نهايي

برزيل - پاراگوئه (ورزشگاه گرميو)؛ جمعه 7 تير ساعت 5 بامداد

ونزوئلا - آرژانتين (ورزشگاه ماراکانا)؛ جمعه 7 تير ساعت 23:30

کلمبيا - شيلي (ورزشگاه کورينتيانس)؛ شنبه 8 تير ساعت 3:30 بامداد

اروگوئه - پرو (ورزشگاه فونته‌نوا)؛ شنبه 8 تير ساعت 23:30

توافق نيمار با بارسلونا براي عقد قراردادي 5 ساله

نشريه کاتالونيايي خبر از توافق ستاره برزيلي پاري‌سن‌ژرمن با باشگاه بارسلونا داد.

نيمار که گفته مي‌شود براي بازگشت به بارسلونا لحظه‌شماري مي‌کند، در فکر ترک پاري‌سن‌ژرمن در اين تابستان است. نشريه کاتالونيايي «اسپورت» اکنون خبر مي‌دهد که نيمار با مديران باشگاه بارسلونا براي عقد قراردادي پنج ساله به توافق رسيده و حتي حاضر شده در دستمزد ساليانه‌اش که در حال حاضر 30 ميليون يورو است، تخفيف دهد تا بازگشتش به نوکمپ نهايي شود.

نيمار دو سال پيش در انتقال پر سر و صدايي در ازاي پرداخته شدن رقم فسخ 222 ميليون يورويي‌اش توسط باشگاه پاري‌سن‌ژرمن، به PSG ملحق شد. گزارش‌هاي مختلف حاکي از آن است که اين ستاره برزيلي از اينکه بارسلونا را ترک کرده پشيمان است. مهاجم پيشين بارسا که در دو فصل اخير 51 گل در 58 بازي براي پاري‌سن‌ژرمن به ثمر رسانده، تا پايان ماه ژوئن 2022 با اين باشگاه فرانسوي قرارداد دارد.

پيش از اين برخي رسانه‌ها مدعي شده بودند بارسلونا براي بازگرداندن نيمار 27 ساله به نوکمپ حاضر است 100 ميليون يورو به پاري‌سن‌ژرمن بپردازد و فيليپه کوتينيو را هم اين باشگاه فرانسوي بدهد. نشريه «پاريزين» فرانسه اما مدعي شده پاري‌سن‌ژرمن نيمار را با رقمي کمتر از 300 ميليون يورو انتقال نخواهد داد.

نظر شما