شناسهٔ خبر: 33695625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر خلع سلاح آمریکا: واشنگتن بدنبال تحریم های بیشتر علیه ایران است

تهران – ایرنا - «رابرت وود» سفیر خلع سلاح آمریکا روز سه شنبه گفت که واشنگتن راه های اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، وی افزود: آمریکا به کارزار فشار حداکثری خود بر ایران ادامه می دهد تا زمانی که تهران رفتارش را تغییر دهد.

وی در حالی که کنفرانسی در زمینه خلع سلاح در ژنو را ترک می کرد، گفت: بررسی می کنیم تا ببینیم چه اقدامات بیشتری را در زمینه تحریم ها می توانیم انجام دهیم.

این سخنان در حالی منتشر شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه با صدور فرمان اجرایی جدیدی، تحریم‌هایی را علیه ملت ایران اعمال کرد تا ایران به میز مذاکره باز گردد.

ترامپ با تکرار اتهامات و لفاظی های خود علیه ایران؛ گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح اتمی دست یابد.

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز بلافاصله پس از امضای این فرمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اینکه «تحریم‌های آمریکا بر نهاد رهبری ایران اعمال می‌شود»، افزود که علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی، امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضا و محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شدند.

یادآور می شود رئیس جمهوری اسلامی ایران؛ امروز (سه شنبه) در سخنانی تحریم رهبر انقلاب اسلامی را نشانه بی خردی دولتمردان آمریکایی عنوان کرد و گفت: اگر آمریکایی‌ها در مذاکره صادق هستند چرا همزمان وزیر خارجه را تحریم می کنند.

رئیس جمهوری ادامه داد: در هیات حاکمه آمریکا در کاخ سفید یک سرخوردگی عجیب و یک سردرگمی بزرگ بوجود آمده است. سرخورده شدند چرا که هر جایی هر کار و اقدامی می‌کنند به نتیجه نمی رسند، آنها توقع داشتند که کشور را ظرف چند ماه به هم بریزند اما می‌بینند که مردم روز به روز محکم‌تر و مقاوم‌تر و خلاقانه تر حرکت می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به تحریم‌های روز گذشته آمریکا علیه رهبر انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه و جمعی از فرماندهان سپاه گفت: دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.

«سید عباس موسوی» امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تحریم بی حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستاصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است».

نظر شما